Menu
Zoek hier naar je reis of bestemming

Top 5 meest gestelde vragen

Moet ik mijn vakantie direct (volledig) betalen?
Boek je buiten 6 weken voor vertrek? Meerdaagse reizen buiten 6 weken voor vertrek hoef je tijdens het online boeken niet direct volledig te betalen.
Je kunt kiezen uit de onderstaande mogelijkheden:
  • De volledige reissom direct bij boeking betalen per iDeal.
  • Aanbetalen (direct bij boeking) per iDeal. Het restant dien je dan 6 weken voor vertrek te voldoen. De aanbetaling is ca. 30% van de reissom (en de premie van de eventueel afgesloten verzekeringen).
  • Ontvang per email een factuur. De aanbetaling dien je dan per omgaande te voldoen en het restantbedrag dient 6 weken voor vertrek te worden voldaan.

Boek je voor vertrek binnen 6 weken? Bij alle reizen met vertrek binnen 6 weken, geldt dat het volledige bedrag bij boeking direct voldaan dient te worden. Online betaal je, bij het afronden van je boeking, direct via iDeal. Je krijgt (via email) de bevestiging van je reservering toegestuurd. Boek je telefonisch bij één van onze reisspecialisten, dan ontvang je de factuur dezelfde dag per email. De factuur voor de volledige reissom dien je per omgaande te voldoen.
Wat betekent vertrekgarantie?
Wat is er fijner dan zeker weten dat jouw reis doorgaat? Bij een georganiseerde reis is dat altijd afhankelijk van het aantal deelnemers. Toch willen we je zoveel mogelijk garantie bieden. Daarom bieden wij reizen aan met ‘gegarandeerd vertrek’. Dit zijn reizen waarvan wij op basis van geschiedenis en ervaring met 99% zekerheid kunnen zeggen dat ze doorgaan. Slechts in enkele gevallen kan het zijn dat een garante reis alsnog moet worden ingetrokken. De meest actuele informatie over de vertrekgarantie vind je bij data & prijzen op de reispagina.
Waar zijn de opstapplaatsen van de Oad servicelijn?
Oad heeft meer dan 65 opstapplaatsen door heel Nederland. Door middel van onze servicelijn (in de prijs inbegrepen) die langs verschillende opstapplaatsen rijdt, word je naar één van onze overstapplaatsen gebracht. Bij iedere reis is aangegeven welke opstapplaatsen er mogelijk zijn en wat de indicatie van de opstaptijd is. De definitieve opstaptijd ontvang je ca. 10 dagen voor vertrek bij je reisbescheiden. Wij raden je aan minimaal 10 minuten voor vertrek op de opstapplaats aanwezig te zijn. Op onze servicelijnen word je veelal door een bus van Oad opgehaald. Het kan ook voorkomen dat je door een bus of taxi van een collega bedrijf opgehaald of weggebracht wordt. De betreffende chauffeurs beschikken over alle gegevens en controleren aan de hand van passagierslijsten of iedereen aanwezig is.
Wat betekent het als mijn reis op aanvraag is?
Op aanvraag betekent dat wij het gewenste kamertype of vlucht niet meer op voorraad hebben, maar dat je de reis wel kunt boeken. We kunnen proberen om de kamer of vlucht extra voor je in te kopen. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend. Wanneer de kamer / vlucht beschikbaar is, maakt dit jouw aanvraag definitief. Wij streven erna om je binnen 3 werkdagen te informeren of wij de accommodatie/vlucht voor je hebben kunnen reserveren. Als dit niet gelukt is, mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.
Kan ik een preferentie/voorkeur of essentie doorgeven?
Het is mogelijk om een aantal preferenties online bij boeking op te geven. Met een preferentie geef je aan dat je een voorkeur m.b.t. de geboekte reis/accommodatie hebt, bijvoorbeeld een kamer zo hoog of juist zo laag mogelijk of kamers naast elkaar. Lukt dit niet online of staat jouw voorkeur er niet tussen, dan kun je dit direct na boeking per email (reserveringen@oad.nl; onder vermelding van je reserveringsnummer) aan ons doorgeven.
Een preferentie blijft een voorkeur en kan niet worden gegarandeerd. Je zult begrijpen dat wij nooit kunnen garanderen dat je voorkeur gehonoreerd wordt, omdat wij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals bijvoorbeeld een hotelier.

Essenties.
Als je 100% zekerheid nodig hebt dat aan een speciale wens wordt voldaan i.v.m. bijvoorbeeld medische redenen, geef dan een essentie aan ons door. Een essentie is een voorwaarde waaronder je boekt. Daarom is het van belang dat je de essentie direct bij boeking of gelijk daarna aan ons doorgeeft. Wij doen ons uiterste best om je essentieaanvraag te honoreren. Kunnen wij een essentie niet bevestigen, dan mag je zonder kosten annuleren. De eventuele meerkosten voor het realiseren van de essentie, als het bijvoorbeeld gaat om een speciale bereidingswijze van maaltijden, moet je vaak ter plaatse betalen. Dit zijn kosten die los staan van de aanvraagkosten. Wanneer Oad akkoord gaat met een essentie, berekenen wij hiervoor extra kosten, onze reisspecialisten kunnen je informeren over de hoogte van deze kosten.
Op rondreizen, reizen naar Disneyland Paris, bij vluchten in het algemeen en bij reizen naar niet-Europese landen, worden essenties nooit aangevraagd.
Heb je van ons een essentie akkoord gekregen, dan geldt deze alleen voor het standplaatshotel, nooit voor een overnachtingshotel, maaltijden onderweg of tijdens vervoersonderdelen.

Op reis

Kan ik mijn opstapplaats nog wijzigen?
Tot 7 dagen voor vertrek is het mogelijk om kosteloos je opstapplaats te wijzigen indien er nog plaats is op jouw nieuwe opstapplaats. Voor het wijzigen van je opstapplaats binnen 7 dagen voor vertrek worden er wijzigingskosten á €35,- per boeking berekend.
Ontvang ik van Oad bagage/kofferlabels?
Bij de reisbescheiden zijn geen koffer labels bijgesloten. Indien je gebruik maakt van de servicelijnen krijgt je van de chauffeur of de coördinator op het overstappunt, een Oad label met bagagesticker met hierop de gegevens van jouw reis. Op deze bagagesticker staat o.a. de heen/terugreisdatum, reserveringsnummer, bus nummer en klantnaam. De chauffeur zal deze aan jouw koffer bevestigen. Indien je op eigen gelegenheid naar het overstappunt in Didam of Moerdijk gaat, dan krijg je deze bagagelabels met stickers bij het overstappunt. Het op jouw bagagesticker vermelde nummer komt overeen met het nummer van de bus vanaf de busterminal naar jouw vakantiebestemming. De bagage per persoon dient beperkt te blijven tot één koffer van normale afmeting (max 20 kg. per persoon) plus een reistas.
Kan het reisprogramma qua invulling nog wijzigen?
Er kunnen zich tijdens jouw reis situaties voordoen waar Oad geen invloed op heeft. Denk hierbij aan bijv. weersomstandigheden, (lokale) feestdagen & evenementen, omleidingen, stakingen, pandemieën etc.. Het kan dus voorkomen dat geplande excursies komen te vervallen of faciliteiten gesloten zijn.
Oad Taxi Service Direct
Vanaf januari 2023 biedt Oad deze service NIET meer aan. Vanwege stijgende kosten en grote personeelstekorten bij de vervoersbedrijven kunnen wij deze service helaas niet meer aanbieden.
Wat zijn onze overstappunten?
Oad maakt gebruik van 2 overstappunten, Didam (voorheen Zeddam) en Moerdijk.

Didam
Ons overstappunt in Didam is ruim opgezet, overzichtelijk en biedt plaats aan ruim 30 touringcars. Direct naast de parkeerplaats van de touringcars kun je je auto parkeren. Ook het restaurant is gelegen aan de parkeerplaats van de touringcars.
Voor een vakantie t/m 7 dagen betaal je slechts €20 om je auto tijdens je vakantie te parkeren in Didam. Voor een vakantie van 8 dagen of langer betaal je € 25,-.

Adres:
Partycentrum Boszicht - Restaurant Juffrouw Tok
Tolweg 9
6942 HX Didam

Moerdijk
Ons overstappunt in Moerdijk is eveneens ruim opgezet en overzichtelijk. Je kunt je auto in Moerdijk parkeren voor € 20,- voor de gehele duur van je vakantie.

Adres:
Hotel Restaurant De Gouden Leeuw
Moerdijkseweg 1
4765 SJ Zevenbergschen Hoek
Wat zijn de opstapplaatsen en vertrektijden?
Oad heeft meer dan 65 opstapplaatsen door heel Nederland. Door middel van onze (gratis) servicelijn, die langs verschillende opstapplaatsen rijdt, word je naar één van onze overstapplaatsen gebracht. Bij iedere reis is aangegeven welke opstapplaatsen er mogelijk zijn en wat de indicatie opstaptijd is. De definitieve opstaptijd ontvang je ca. 10 dagen voor vertrek bij jouw reisbescheiden. Wij raden je aan om minimaal 10 minuten voor vertrek op de opstapplaats aanwezig te zien.

Op onze servicelijnen word je veelal door een bus van Oad opgehaald. Het kan ook voorkomen dat er een bus of taxi van een collega-bedrijf je ophaalt of wegbrengt. De betreffende chauffeurs beschikken over alle gegevens en controleren aan de hand van passagierslijsten of iedereen aanwezig is.
Wat moet ik doen als ik de servicelijn mis?
Mocht je de bus gemist hebben, bel dan direct het servicelijn-noodnummer (0031)-(0)547-284433. Je ontvangt dan nadere instructies hoe te handelen. Over het algemeen geldt dat je zo snel mogelijk naar het overstappunt (Didam of Moerdijk) dient te komen. Eventuele kosten zijn voor eigen rekening.
Kan ik parkeren bij het overstappunt in Didam of Moerdijk?
Je kunt je auto (tegen betaling) parkeren bij onze overstappunten in Didam en Moerdijk. Je hoeft dit niet vooraf te reserveren. De parkeerkosten betaal je ter plaatse contant.

Didam
Ons overstappunt in Didam is ruim opgezet, overzichtelijk en biedt plaats aan ruim 30 touringcars. Direct naast de parkeerplaats van de touringcars kun je je auto parkeren. Ook het restaurant is gelegen aan de parkeerplaats van de touringcars.
Voor een vakantie t/m 7 dagen betaal je slechts €20 om je auto tijdens je vakantie te parkeren in Didam. Voor een vakantie van 8 dagen of langer betaal je € 25,-.

Adres:
Partycentrum Boszicht - Restaurant Juffrouw Tok
Tolweg 9
6942 HX Didam


Moerdijk
Ons overstappunt in Moerdijk is eveneens ruim opgezet en overzichtelijk. Je kunt je auto in Moerdijk parkeren voor € 20,- voor de gehele duur van je vakantie.

Adres:
Hotel Restaurant De Gouden Leeuw
Moerdijkseweg 1
4765 SJ Zevenbergschen Hoek

Heb je een overnachting gereserveerd in Hotel Restaurant De Gouden Leeuw, dan is parkeren gratis zolang je op vakantie bent.
Overstappunt Königsforst - Zuidlijn
Sneller op je bestemming met onze Zuidlijn
Kom je uit Noord-Brabant of Limburg? Dan reis je bij een aantal reizen via onze snelle Zuidlijn. Je reist dan niet via onze overstappunt in Didam, maar via Königsforst (bij Keulen). Reizigers uit deze zuidelijke provincies kunnen zo sneller en makkelijker naar hun bestemming reizen.

De Zuidlijn is van toepassing op de reizen naar Zuid-Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Kroatië, Roemenië, Slovenië en Slowakije. Het staat ook aangegeven bij de desbetreffende reispagina.

Voor reizen via de Zuidlijn wordt geen restitutie verleend voor het gemiste afscheidsdiner in Didam bij terugkomst.

Limburg
Heerlen –> Station NS Achterzijde, Spoorsingel t.o. nr. 46
Maastricht –> Sportpark de Geusselt (MVV Stadion)
Roermond –> Busstation bij Station NS
Sittard –> P&R achterzijde Station NS, Geerweg
Weert –> Touringcarbedrijf Kupers, Kelvinstraat 1
Weert –> Station NS

Noord-Brabant
Eindhoven –> P&R Meerhoven/Transverium, Sliffertsestraat 304

* de Zuidlijn is te boeken voor reizen die vertrekken vanaf 8 mei t/m 18 september 2023 en terugkomen vanaf 13 mei t/m 30 september 2023.
Kan ik overnachten bij het overstappunt Didam of Moerdijk?
Didam
Het is niet mogelijk om in Didam te overnachten. Je kunt wel (voor)overnachten in Zeddam. Echt ontspannen begint je reis wanneer je de avond voor vertrek met eigen auto naar Zeddam rijdt. Zeddam ligt op ca. 10 minuten rijden van ons overstappunt in Didam. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt ben je perfect voorbereid op jouw vakantie.

Wil je overnachten in Hotel Restaurant Ruimzicht in Zeddam? Dan heb je 2 opties:
1. Je parkeert jouw auto gratis in Zeddam bij hotel Ruimzicht en boekt de gratis servicelijn bus bij. Deze brengt jou op de vertrekdag in ca. 15 minuten naar Didam.
2. Je rijdt op de dag van vertrek met jouw eigen auto naar het overstappunt in Didam (ca. 10 minuten rijden). Je betaalt dan parkeerkosten in Didam.

Hotel Restaurant Ruimzicht in Zeddam – Oad voordeeltarief inclusief ontbijtbuffet en gratis parkeren
2-persoonskamer Classic € 95,00
2-persoonskamer Standaard € 110,00
1-persoonskamer Classic € 70,00
1-persoonskamer Standaard € 82,50
3-persoonskamer Standaard € 148,50
Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis. U kunt de overnachting makkelijk bij Oad reserveren door te bellen met ons callcenter 0547-284488 of rechtstreeks boeken bij hotel Ruimzicht. Wanneer u boekt via andere boekingssites zijn het ontbijt en de parkeerkosten niet standaard inbegrepen bij de prijs.
Bovenstaande prijzen zijn exclusief toeristenbelasting à €1,25 p.p.p.n.

Adres: Kilderseweg 19 | 7038 EH Zeddam (A12 afrit 30)
info@ruimzicht.com | T: 0314-651941


Moerdijk
Vertrek je vanuit Moerdijk, dan kun je ervoor kiezen om te overnachten in Hotel Restaurant De Gouden Leeuw. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt begin je uitgerust aan jouw vakantie. Het hotel beschikt over comfortabele kamers en een restaurant. Wi-Fi is gratis in dit hotel.

Hotel Restaurant De Gouden Leeuw – Oad voordeeltarief inclusief ontbijtbuffet en gratis parkeren
2-persoonskamer € 105,00
1-persoonskamer € 87,50
Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis. Je dient de overnachting rechtstreeks bij het hotel te boeken.

Adres: Moerdijkseweg 1 | 4765 SJ Zevenbergschen Hoek
receptie@degoudenleeuw.nl | T: 0168-452360
Ik neem mijn eigen fiets mee, kan ik gebruik maken van de gratis servicelijnbus?
De bussen voor de servicelijnen hebben geen fietsaanhanger. Indien je zelf jouw eigen fiets meeneemt, dan is het alleen mogelijk om bij onze overstappunten in Didam of Moerdijk op te stappen. Je kunt dus geen gebruik maken van onze servicelijn.
Waar ontvang ik mijn kofferlabel?
Busreizen:
Als u bij Oad een busreis heeft geboekt ontvangt u op de vertrekdag uw kofferlabel.
Maakt u gebruik van de servicelijnen? Dan ontvangt u van de chauffeur een Oad kofferlabel met hierop de gegevens van uw reis (onder andere de heen/terugreisdatum, reserveringsnummer, busnummer en klantnaam).
Komt u op eigen gelegenheid naar ons overstappunt in Didam of Moerdijk? Dan krijgt u het kofferlabel van onze coördinator bij het overstappunt.

U mag per persoon één koffer van normale afmetingen (max. 20 kg. per persoon) en 1 stuk handbagage meenemen. Een rollator/rolstoel of andere hulpmiddelen moeten altijd vooraf aangevraagd worden.

Vliegreizen:
Als u bij Oad een vliegreis heeft geboekt dan ontvangt u geen kofferlabel. De koffers worden op de luchthaven voor u gelabeld door de luchtvaartmaatschappij. Ook liggen er bij de incheckbalie labels die u zelf aan uw bagage kunt bevestigen.

Vliegen

Welke gegevens moeten er op mijn ticket staan?
De naam die op jouw identiteitsbewijs vermeld staat dient te worden vergenomen op jouw ticket. Geef daarom bij boeking de correcte gegevens door. 1) 1e Volledige voornaam volgens paspoort; dit kan afwijken van jouw roepnaam. 2) Dames die "echtgenote van" (vermelding ev.) op het identiteitsbewijs vermeld hebben staan, dienen alleen de meisjesachternaam door te geven. Wij gaan er vanuit. dat de namen zoals vermeld op jouw factuur, de correcte namen zijn volgens identiteitsbewijs. Controleer deze gegevens zorgvuldig en neem direct contact met ons op indien de naam niet correct vermeld staat. Het kan zijn dat wij daarvoor wijzigingskosten van € 35,- in rekening moeten brengen, plus eventuele kosten die de luchtvaartmaatschappij nog extra doorberekend. Als dit het geval is nemen wij hierover contact met je op.
Hoe laat moet ik mij melden op de luchthaven?
Voor alle Oad reizen dien je ca. 3 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. De incheckbalie sluit 50 minuten voor het geplande vertrek. Wij raden je aan ruim voor het sluiten van de incheckbalie in te checken. Op de monitoren in de vertrekhal staat achter het voor jou van toepassing zijnde vluchtnummer aangegeven bij welke balie je kunt inchecken.
Transavia vraagt om een boekingnummer van Oad?
Dat klopt. Indien je bagage wenst bij te boeken of online wenst in te checken vul je bij het boekingsnummer het Oad reserveringsnummer in.
Hoe weet ik hoe laat mijn vliegtuig vertrekt?
Indien reeds bekend wordt de geplande, indicatieve vertrektijd, reeds bij boeking vermeld. De definitieve vluchttijden vind je in jouw reisbescheiden. Deze ontvangt je ca. 10 dagen voor vertrek per email van ons. Het kan incidenteel voorkomen dat er kort voor jouw vertrek of zelfs tijdens jouw vakantie nog wijzigingen worden doorgevoerd in jouw vluchtschema. We informeren je hier dan vanzelfsprekend over. Helaas hebben wij als Oad geen invloed op de vluchttijden.
Moet ik betalen voor de bagage tijdens mijn vliegreis?
Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Deze informatie ontvang je in ieder geval 10 dagen voor vertrek in de reisbescheiden.
Wanneer kan ik inchecken voor mijn vlucht?
Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Deze informatie ontvang je in ieder geval 10 dagen voor vertrek in de reisbescheiden.
Kan ik mijn vliegstoel vooraf reserveren?
Dit is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Deze informatie ontvang je in ieder geval 10 dagen voor vertrek in de reisbescheiden.

Disneyland Paris

Kan ik mijn boeking toevoegen aan de Disneyland Paris app?
Helaas is het niet mogelijk om vooraf jouw Oad reservering toe te voegen aan de Disneyland Paris app. Uiteraard kun je de app gebruiken zonder reserveringsnummer om bijv. restaurants te reserveren, openingstijden van de Parken te bekijken, wachttijden van de attracties in te zien, etc. Ter plaatse kun je je entreeticket koppelen in de Disneyland Paris app om bijv. een Disney Premier Access te kopen.
Waar kan ik mijn baby verschonen en voeden, of flesjes opwarmen?
Hiervoor kun je gebruikmaken van de voorzieningen in de Baby Care Centers in beide Disney Parken. In het Disneyland Park vind je deze op Main Street U.S.A., naast Plaza Gardens Restaurant en in het Walt Disney Studios Park achter Studio Services. Ook zijn de meeste toiletten in Disneyland Paris voorzien van verschoningstafels. Kijk op de plattegrond van het Disney Park voor de exacte locatie of vind ze op de interactieve plattegrond.
Waar kan ik de Disney Figuren zien?
Je kunt de Disney Figuren ontmoeten op bepaalde tijden in de twee Disney Parken. Een aantal vaste tijden en locaties van deze bijzondere ontmoetingen zijn te vinden in de Disneyland Paris app.
Daarnaast kun je ook genieten van een magische maaltijd met de geliefde Disney Figuren, deze dien je wel te reserveren via de Disneyland Paris app.
Mag ik met mijn camper op het parkeerterrein parkeren?
Op het Disney parkeerterrein zijn camper/caravan toegestaan. Per dag geldt een vast bedrag van ca. € 45. Campers moeten aan het eind van de dag vertrekken. Zij ontvangen geregistreerd formulier met datum dat dagelijks vernieuwd moet worden bij Toll Plaza. Campers betalen voor het dagelijkse parkeertarief.

Caravans en aanhangwagens worden zowel niet toegelaten bij de parkeerplaats van de Disney Parken.
Wat is de beste manier van vervoer in Disneyland Paris?
Disneyland® Paris verkennen is leuk, makkelijk en comfortabel. De gratis Disneyland Paris pendeldienst rijdt tussen alle Partner Hotels en Disney® Hotels (muv Davy Crockett Ranch) en de Disney® Parken. Deze pendelbussen rijden ongeveer om de 15 minuten. Voor gasten in hotels vlakbij de magie vormt het openbaar vervoer (RER, lijn A) de snelste verbinding met de Disney Parken. Met een ‘Mobiles’-kaart kun je gebruikmaken van het openbaar vervoer van de RATP Paris/Île de France.
Waar kan ik parkeren bij Disneyland® Paris?
Je kunt parkeren op de grote parkeerplaats van Disneyland Paris. Hiervoor geldt een dagtarief van € 30.
Je kunt ook je auto parkeren bij het hotel. Bij de volgende hotels kun je tegen betaling je auto laten staan tijdens je verblijf:
  • B&B Hotel at Disneyland Paris
  • Explorers Hotel at Disneyland Paris
  • Hotel Campanile val de France at Disneyland Paris
  • Grand Magic Hotel
  • Hotel Dream Castle
  • Hotel Campanile Bussy St. Georges

Bij de volgende hotels kun je gratis je auto parkeren tijdens je verblijf:
  • Hotel Kyriad Torcy
  • Alle Disney Hotels

Voor het vervoer naar de Parken raden wij je aan gebruik te maken van de gratis pendelbusservice (niet mogelijk voor hotel Kyriad Torcy en Hotel Campanile Bussy St. Georges).
Waar kan ik parkeren bij mijn hotel en kan ik gratis gebruik maken van de shuttlebus?
Bij de volgende hotels kun je met de gratis shuttlebus naar de Disney Parken. De vertrektijden van de shuttlebus vind je in je hotel. Voor deze hotels geldt dat je tegen betaling je auto bij het hotel kunt parkeren, de kosten bedragen € 15 per dag.

B&B Hotel at Disneyland Paris
Explorers Hotel at Disneyland Paris
Hotel Campanile val de France at Disneyland Paris
Grand Magic Hotel
Dream Castle Hotel

Bij Hotel Campanile Bussy Saint Georges kun je tegen betaling van € 8,- per dag parkeren. Bij Hotel Kyriad Torcy kun je gratis parkeren. Voor beide hotels geldt dat er geen gratis shuttlebus naar de Disney Parken rijdt. Je dient met eigen auto of met het openbaar vervoer naar de Parken te reizen.
Moet ik een Parkreservering maken?
Oad heeft reeds een Parkreservering voor je gemaakt, dit hoef je dus niet zelf te doen.
Kan ik mijn hond of kat meenemen naar de Disney Parken?
Om redenen van hygiëne en veiligheid worden huisdieren niet toegelaten tot de Disney Parken en de hotels. Blindengeleidehonden van slechtziende en blinde gasten zijn van deze regel uitgezonderd. Laat je hond of kat in goede handen achter in het Animal Care Centre. Dit pension is te vinden vlakbij het parkeerterrein. Je huisdier dient een penning te dragen en je moet beschikken over het vaccinatieboekje waaruit blijkt dat het dier recent tegen hondsdolheid is ingeënt (langer dan een maand en minder dan een jaar) vertaald in het Frans en uitgegeven door een officiële dierenarts. Je dient je dier zelf uit te laten. Het wordt aangeraden om zelf eet- en drinkbakken mee te nemen. Kosten ca € 30,- per dag. Blijft de hond ook ’s nachts, dan betaal je ca € 30,- voor de nacht. Prijzen zijn indicatie prijzen.
Kan ik mijn bagage bij het hotel afgeven?
De meeste hotels beschikken over een bagagedepot (soms tegen betaling) en hier kan dan ook de bagage in bewaring worden genomen.
Kan ik mijn boeking toevoegen aan de Disneyland Paris app?
Helaas is het niet mogelijk om vooraf je Oad reservering toe te voegen aan de Disneyland Paris app. Je kunt de Disneyland Paris app wel gebruiken om restaurants te reserveren, de openingstijden van de Parken te bekijken, etc. Je maakt eenvoudig een account aan met je emailadres. Ter plaatse ontvang je je entreetickets, deze kun je dan in de Disneyland Paris app registreren en gebruiken mocht je een Disney Premier Access pas willen kopen.
Wat is de Rider Switch?
Met deze gratis service kunnen ouders om de beurt op de kleine passen zonder twee keer in de rij te hoeven staan voor attracties die niet voor de kleintjes geschikt zijn. Meer informatie krijg je bij de attracties zelf van de Cast Members.
Wat zijn de opstaptijden van mijn busreis?
Je vind je opstaptijd in je reisbescheiden, deze ontvang je ca. 10 dagen voor vertrek per e-mail. De verwachting is dat de bus rond 13.30 - 14.00 uur in Disneyland Paris is. Op de vertrekdag zal de bus rond 15.00 uur weer vertrekken naar Nederland.
Zijn er speciale services en attracties voor baby's en peuters?
Disneyland Paris heeft attracties voor kinderen van alle leeftijden. Pictogrammen en informatie die bepaalde restricties voor een attractie aangeven, vind je op de website van Disneyland Paris of naast iedere attractie in de Disney Parken.
Jonge kinderen vinden het vast leuk om een leuke reis rond de wereld te maken in "it's a small world", of willen een geweldige tijd beleven op de touwbruggen en schommels van het Frontierland Playground en nog veel meer.
Terwijl oudere kinderen en volwassen hun hart op kunnen halen tijdens een snelle rit over een heuvelachtig parcours in een mijnwagentje in de Big Thunder Mountain, of de ruimte in worden geschoten in Hyperspace Mountain en verder.
Kunnen we een huwelijksjubileum vieren in Disneyland® Paris?
Een huwelijksjubileum is dé ideale gelegenheid voor een verblijf in Disneyland® Paris. Samen met de hele familie kun je verblijven in één van de prachtige hotels, de Disney Parken bezoeken en een magische tijd beleven.
Om je verblijf extra speciaal te maken, kun je bijvoorbeeld ter plaatse een verjaardagstaart aan je maaltijd in een Disney restaurant toevoegen. Zo wordt je verblijf extra speciaal.
Wat zijn de openingstijden van de Disney Parken?
De openingstijden van de Parken vind je in de Disneyland Paris App.
Hoe kunnen wij een verjaardag vieren in Disneyland Paris?
Disneyland Paris is de perfecte plek voor het vieren van een verjaardag of een ander jubileum! Zo kun je genieten van een heerlijke maaltijd met Disney Figuren of geniet van een verjaardagstaart na je maaltijd in 1 van de Disney Restaurants.
Is er een supermarkt voor de dagelijkse boodschappen?
In het winkelcentrum van Val d’Europe, gelegen op 2 kilometer afstand van de Disney® Parken, kun je naar harte lust een dagje winkelen. Ook is er hier een grote supermarkt te vinden. Veel producten, zoals tandenborstels, shampoo, etc, zijn vaak ook verkrijgbaar bij het hotel waar je verblijft. Disney Davy Crockett Ranch beschikt over een eigen winkel met alle nodige ingrediënten voor een barbecue of maaltijd.
Wat kun je met een Premier Access pas?
Met een Disney Premier Access pas krijg je via een een speciale ingang sneller toegang tot de gekozen attractie tijdens een bepaald tijdslot. Je moet in een Disney Park aanwezig zijn om een Disney Premier Access pas te kopen. De kosten zijn tussen 8 en 15 euro per persoon per attractie. In de Disneyland Paris app kun je zien voor welke attracties er een Disney Premier Access pas te koop is en wat de kosten per persoon hiervoor zijn.
Zijn er ook koosjere maaltijden?
De Disney Restaurants bereiden met alle plezier koosjere maaltijden voor de gasten die daarom vragen. Dit dient wel op voorhand doorgegeven te worden.
Zijn er in Disneyland Paris rolstoelen beschikbaar?
Rolstoelen zijn te huur bij de rolstoel- en buggy verhuurpunten:
  • Town Square Terrace, bij de ingang van het Disneyland® Park
  • Vlakbij Studio Services bij de ingang van het Walt Disney Studios® Park
Je kunt geen rolstoelen of buggy’s van tevoren reserveren. Voor de rolstoelen geldt een huurbedrag van ca. €20,- per dag. Blijf je met de rolstoel in het park, dan geldt er een borgsom van ca. € 150,-. Wil je de rolstoel ook gebruiken voor de Disney Hotels, dus op het gehele resort, dan geldt een borg van ca. € 775,- of je dient het nummer van de creditcard achter te laten. Steeds volgens beschikbaarheid. Prijzen zijn indicatie prijzen.
Zijn er gereserveerde parkeerplaatsen voor mindervalide gasten?
Op de grote parkeerplaats is een beperkt aantal parkeerplaatsen gereserveerd voor mindervalide gasten. Vraag hiernaar bij aankomst op de grote parkeerplaats. Als je een mindervalide gast bent en in één van de Disney Hotels verblijft, raden wij je aan je auto achter te laten op de parkeerplaats van het hotel en gebruik te maken van de pendeldienst. Voor gasten in rolstoelen zijn aangepaste minibusjes beschikbaar.
Zijn er mindervalide kamers beschikbaar?
Elk hotel beschikt over aangepaste kamers. Hierbij kun je denken aan faciliteiten als een brede deur, een verhoogde wc, hendels voor steun of juist een douche in plaats van een bad. De gehandicaptenkamers moeten van tevoren, bij de boeking, aangevraagd worden.
Waar kan ik een plattegrond van de Disney Parken krijgen?
Er zijn geen papieren plattegronden meer te verkrijgen. Maar in beide Parken hangen grote kaarten met daarop de attracties en wachttijden. Tevens vind je in de Disneyland Paris app de plattegronden, wachttijden voor de attracties, maar ook de tijden voor de shows en parades.
Waar kan ik geld opnemen?
Geldautomaten kun je in vinden op de volgende locaties:
Het Disneyland Park:
  • Discoveryland (bij de uitgang van Buzz Lightyear Laser Blast).
  • Adventureland (naast Cool Post).

Het Walt Disney Studios Park:
  • Front Lot (naast Studio Services).

In Disney Village vind je een geldautomaat naast The Steakhouse.

Er kan ter plekke, zoals bij de Disney® boetieks en de restaurants, ook betaald worden met de meeste Nederlandse bankpassen en/of creditcards.
Wat zijn de opstaptijden van mijn busreis naar Disneyland Paris?
De opstaptijden krijg je een aantal dagen voor vertrek toegestuurd. De verwachting is dat de bus rond 13.30 / 14.00 uur in Disneyland Paris is. Op de vertrekdag zal de bus rond 15.00 uur weer vertrekken vanuit Disneyland Paris naar Nederland.
Kan ik een Disney Park uitgaan, en later op de dag terugkomen?
Je hebt de hele dag toegang tot beide Disney Parken en kunt dus ook de gehele dag van Park wisselen. Maar houd wel je toegangsticket ten allen tijde bij de hand!
Een uitzondering is het 1 dag / 1 Park toegangsticket, deze geeft je toegang tot ofwel het Walt Disney Studio's Park ofwel het Disneyland® Park. Het 1 dag / 1 Park toegangsticket is niet specifiek gebonden aan een bepaald Park. Ter plaatse kun je de keuze maken in welk Park je de dag wilt doorbrengen.
Moet ik zelf een Parkreservering plaatsen?
Oad heeft reeds een Parkreservering voor je gemaakt, dit hoef je dus niet zelf te doen.
Wat is het voordeel van een Disney Premier Access pas?
Met een Disney Premier Access pas krijg je via een speciale ingang sneller toegang tot de gekozen attractie tijdens een bepaald tijdslot. Je moet in een Disney Park aanwezig zijn om een Disney Premier Access pas te kopen. De kosten zijn tussen 8 en 15 euro per persoon per attractie. In de Disneyland Paris app kun je zien voor welke attracties er een Disney Premier Access pas te koop is en wat de kosten per persoon hiervoor zijn. De Disney Premier Access pas is ter plaatse te koop in de app maar ook bij bijv. City Hall in het Disneyland Park.
Is er WiFi aanwezig in de Disney parken?
Er is overal gratis WiFi beschikbaar in de Disney® Parken, Disney Village, Disney® Hotels (m.u.v. Davy Crockett Ranch) en de hotels in de omgeving
Ik ben niet tevreden over mijn Disneyland Paris vakantie. Waar kan ik terecht?
Het kan gebeuren dat je tijdens de reis een tekortkoming constateert. Deze dien je z.s.m. te melden bij de accommodatie. Betreft het een tekortkoming over de Disney Parken, dan dien je deze te melden bij City Hall in het Disneyland Park of Studios Services in het Walt Disney Studios Park. Is deze niet aanwezig of bereikbaar, of biedt deze geen tevredenstellende oplossing, dan kun je tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen met ons hoofdkantoor in Nederland via (0031)(0)547- 284488. In zeer dringende gevallen, die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag, is onze organisatie 24 uur per dag bereikbaar via (0031) 0547-284433. Indien de tekortkoming niet is weggenomen en/of naar jouw mening aanleiding gaat geven tot een klacht bij thuiskomst, kun je deze schriftelijk laten vastleggen bij de accommodatie of bij City Hall in het Disneyland Park. Als je onverhoopt verzuimt een tekortkoming door te geven bij aanvang van het probleem en/of tijdens het verblijf, kan dit betekenen dat je het eventuele recht op compensatie verliest, omdat wij niet in de gelegenheid zijn gesteld een oplossing te bieden. Na je reis kun je eventuele klachten schriftelijk melden aan de afdeling Klantenrelaties & Kwaliteitsbewaking via kk@oad.nl
Kan een baby mee op vakantie naar Disneyland Paris?
Een baby van 0 t/m 2 jaar betaalt niet voor het hotel, vervoer en entree tot de Disney Parken. In de prijstabel staat wel een prijs bij de baby. Het systeem verdeelt de totaalprijs over alle personen.
De baby heeft dus geen recht op een zitplaats in de bus, tenzij dit aangevraagd wordt per mail of telefoon en ervoor betaald wordt.
De baby krijgt ook geen entreeticket en kan gewoon in de kinderwagen/buggy mee het Park in.
Een babybedje kun je als preferentie doorgeven. Let op; een preferentie is geen garantie dat het babybedje ook daadwerkelijk beschikbaar is en op de kamer staat. Je kunt het beste bij het inchecken nogmaals om het babybedje vragen. In Frankrijk worden de meeste babybedjes zonder matras geleverd ivm verstikkingsgevaar, deze kun je eventueel zelf meenemen. Er mag maar 1 babybedje op de kamer bijgeplaatst worden ivm veiligheidsvoorschriften. Door het plaatsen van een babybedje wordt de ruimte in de kamer beperkter.
Hoe laat kan ik inchecken in het hotel?
Het tijdstip waarop je kunt inchecken is afhankelijk van het hotel. Meestal is dit in de namiddag, na 15.00 uur. Uiteraard kun je eerder bij het hotel aankomen om je auto daar te parkeren en met de gratis shuttlebus* naar de Parken te gaan. Zo kun je de eerste dag van je vakantie volledig benutten!
* Er rijdt geen (gratis) shuttlebus vanaf Campanile Bussy en Kyriad Torcy.
Op welke afstanden bevinden de hotels zich bij de Disney Parken?
Voor de Disney® Hotels wisselt de afstand tot de Parken van een paar stappen vanaf het Disneyland® Hotel tot een rit van vijf a tien minuten met de gratis pendelbus.* De pendelbussen rijden zeven dagen per week tussen de Disney Parken en de Disney Hotels en Partner hotels. Respectievelijk vertrekken de bussen elke 12/15 minuten.
* Met uitzondering van Disney’s Davy Crockett Ranch.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Je ontvangt ca. 21 dagen voor vertrek de algemene informatie per mail. Ca. 10 dagen voor vertrek ontvang je je vouchers per mail.
Is het mogelijk om te boeken als minderjarige?
Het zelfstandig boeken van een Disney verblijf is mogelijk vanaf 18 jaar.
Hoe boek ik kamers met tussendeur of kamers naast elkaar?
Indien je telefonisch boekt, kun je je voorkeur voor dergelijke kamers aangeven tijdens de boeking. Echter, dit blijft een voorkeur en deze kunnen wij niet garanderen. Dit heeft te maken met het feit dat de indeling van de kamers slechts enkele dagen voor jouw aankomst wordt gedaan (dus niet al op het moment van boeken). Er wordt een inventarisatie gemaakt van alle wensen van de verschillende klanten en de praktijk wijst uit dat het hotel regelmatig aan de wensen tegemoet kan komen. De volgende hotels garanderen 2 aaneengesloten kamers indien je een 8 pers. kamer boekt: Hotel Campanile Val de France, Hotel Explorers, Grand Magic Hotel en Dream Castle Hotel.
Wat is Extra Magic Time?
Disney® Hotel gasten kunnen 1 uur vóór de reguliere openingstijden (meestal van 08.30 – 09.30 uur) hun favoriete Disney Figuren ontmoeten en hebben eerder toegang tot een aantal attracties. Dit kan in 1 van de Parken: of het Disneyland® Park of het Walt Disney Studios® Park.
Wat is Disney Village en wat kan ik daar doen?
Op een steenworp afstand van de Disney Parken, is in Disney Village van alles te beleven: themarestaurants, bars, boetieks, een bioscoop en zelfs een luchtballon. Disney Village is het hele jaar gratis toegankelijk zonder toegangsticket, opent eerder en sluit later dan de Disney Parken en je vind er restaurants, bars en winkels voor alle smaken en leeftijden.
Ik heb een beperking of een handicap, kan ik speciale toegang tot attracties en shows krijgen?
Gasten met een beperking of een handicap worden uitgenodigd om de magie, de emoties en de avonturen onder dezelfde omstandigheden te beleven als alle bezoekers. Hiervoor heeft Disneyland Paris MagicALL opgericht.

MagicALL
Disneyland Paris wil alle gasten een magische ervaring aanbieden. MagicALL is het toegankelijkheidsbeleid waarmee Disneyland Paris mensen met een beperking of specifieke behoeften willen helpen met verschillende voorzieningen en services voor de gasten en Cast Members. Disneyland Paris richt zich op verschillende beperkingen en specifieke behoeften, waaronder auditieve, mentale, motorische en visuele, om de gasten een uitmuntende ervaring te bieden. Dit beleid passen ze toe op attracties, entertainment, boetieks, restaurants en hotels.

Om een speciale mindervalidenkaart te ontvangen dien je bij aankomst in Disneyland® Paris je bij één van de volgende locaties te melden:
  • in Disneyland Park bij City Hall (bij binnenkomst links)
  • in Walt Disney Studios Park, Studio Services (bij binnenkomst rechts)
  • Disney Hotels (receptie)
Het Disney-personeel zal hier vragen naar de juiste documenten. Advies is om zoveel mogelijk informatie mee te nemen.
Er zijn twee soorten mindervalidenkaarten:
Disabled Priority Card: je bent in het bezit van een gehandicapten parkeerkaart, Wajong, Autipas, Verklaring CIW of WAZ. Er kunnen max. 4 personen mee in attracties met deze kaart en 2 personen voor shows/parades )
Easy Access Card: je moet voldoen aan 1 van de 30 vastgestelde ziektes op de Franse ALD lijst, Er kunnen max. 4 personen mee in attracties.
(informatie onder voorbehoud)

Meer informatie is te vinden op: MagicAll
Wat betekent "Op Aanvraag"?
Soms is het onbekend of een bepaald onderdeel van een arrangement beschikbaar is. Dit komt voor wanneer je bijvoorbeeld een speciaal type kamer wenst (suite, gehandicaptenkamer, etc.). Oad heeft deze speciale kamers namelijk niet zelf op voorraad. Wanneer je een arrangement wenst te boeken waarvan de beschikbaarheid niet gegarandeerd kan worden, kun je een aanvraag plaatsen. Middels het formulier geef je ons de opdracht om de beschikbaarheid te controleren. Na controle van ons nemen wij contact met je op om te melden of het door jouw aangevraagde product nog beschikbaar is ja/nee. Indien beschikbaar, wordt je aanvraag direct omgezet in een definitieve boeking. Indien niet beschikbaar, zullen we samen kijken of er nog een goed alternatief is. Je bent natuurlijk niet verplicht dit alternatief te nemen.
Wat is de beste tijd om Disneyland Paris te bezoeken?
Disneyland® Paris is jaarrond open en is dus het hele jaar te bezoeken. Elk jaar en seizoen heeft zijn eigen bijzonderheden en speciale evenementen. Met meer dan 50 attracties, bars, restaurants en boetieks, hotels en Disney Village® is er voor jong en oud altijd wat te doen. Je kunt er uiteraard wel rekening mee houden dat er over het algemeen meer bezoekers zullen zijn gedurende feestdagen en schoolvakanties.
Is het toegestaan om te roken is Disneyland Paris?
Het is verboden te roken in het Disneyland® Park, het Walt Disney Studios® Park en in de Disney® Hotels. Tevens zijn er geen sigaretten te koop. Voor de overige hotels verschilt het rookbeleid. Wel zijn er speciale rookzones waar het wel toegestaan is te roken.
Ik wil niet zelf naar Disneyland Paris rijden, welke optie heb ik dan?
Je kunt dan kiezen voor een busreis met Oad. We hebben pakketten met busreis, hotel en entreetickets, maar het is ook mogelijk om alleen de buspendel te boeken.
Kan ik een verblijf boeken zonder entreetickets voor de Parken?
Ja dat is mogelijk. In het boekingsproces kun je zelf bepalen hoeveel dagen (aaneengesloten) entree je wil bijboeken. Er is ook een optie voor geen entree bijboeken. Dan boek je dus alleen een hotelovernachting.
Ik heb een voedselallergie. Waar kan ik eten?
De Disney restaurants zijn gasten met een voedselallergie graag van dienst. We raden je wel aan om het restaurant vooraf te informeren. Waar mogelijk houdt Disneyland Paris rekening met jouw speciale eisen. Je kunt ook City Hall aangeven dat je een speciaal dieet volgt. Zij kunnen je dan aanraden bij welke restaurants je terecht kunt.

Kan er vooraf gereserveerd worden voor een restaurant?
Ja, je kunt hooguit 2 maanden voor de aankomstdatum een tafel reserveren in de Disneyland Paris app, Disneyland Paris website of bellen naar de Dining Reservation Service (nummer +33 1 60 30 40 50) van Disneyland Paris, zij spreken Engels en Frans, hier kun je je tafel reserveren. Uiteraard kun je bij aankomst ook een tafel via City Hall in het Disneyland Park reserveren.
Vanaf hoe laat kan ik de Disney Parken in?
Op de dag van aankomst kun je de gehele dag inchecken in je accommodatie. De receptie is 24 uur per dag geopend. De Parken zijn vanaf 09.30 uur geopend.

Indien je entree voor de Disney Parken hebt bijgeboekt dan ontvang je deze digitaal bij je reisbescheiden, 10 dagen voor vertrek.

Na 15.00 uur is je kamer gereed. Op de laatste dag dien je je kamer voor 11 uur te verlaten.
Wij hebben een beperkt budget. Zijn er goedkope restaurants in Disneyland Paris?
Voor lichte maaltijden behoren de eetstalletjes en de restaurants met bediening aan de counter of zelfbediening tot de meest betaalbare opties. Of schep je bord vol in een van de buffetrestaurants, waar je voor een redelijke prijs goed kunt eten. In de Disneyland Paris app staat er een overzicht van alle restaurants, gecategoriseerd naar budget en type keuken.
Moet er toegang worden betaald voor Disney Village?
Disney Village® is gratis toegankelijk. Het is ook mogelijk om (tegen betaling) te parkeren bij Disney Village®.

Mobiliteit

Hoe weet ik of mijn conditie goed genoeg is om deel te nemen aan een excursie- of rondreis?
Voor al onze groepsreizen geldt dat je over een goede conditie dient te beschikken en zelfstandig dient te kunnen reizen. Vooral onze rondreizen hebben een intensief karakter; er wordt veel gelopen en we verblijven (bijna dagelijks) in een ander hotel. Het is dus vaak niet mogelijk om een dagje in het hotel te blijven als het dagprogramma te zwaar lijkt. Je bent bij boeking verplicht om ons over lichamelijke en/of geestelijke bijzonderheden te informeren conform de ANVR Reizigersvoorwaarden (Art. 3). Als je in je informatieplicht tekortschiet kan dit tot gevolg hebben, dat Oad jou en eventuele medereizigers van (verdere) deelname aan de reis uitsluit. In dat geval worden alle hiermee gemoeide kosten aan je in rekening gebracht (art. 3.3).
Kan ik mijn rollator of rolstoel meenemen op vakantie?
Op een aantal van onze excursiereizen is het mogelijk een hulpmiddel mee te nemen. Je kunt contact opnemen met onze reisspecialisten, zij kunnen je informeren welke reizen wel en niet geschikt zijn voor het meenemen van een rollator.
Voor het meenemen van een rollator, rolstoel geldt dat deze inklapbaar dient te zijn en een maximaal gewicht van 20 kg heeft.
Voor een scootmobiel geldt dat deze inklapbaar moet zijn en een maximaal gewicht van 30 kg. Je dient het hulpmiddel zelfstandig in en uit te kunnen laden in de touringcar.
Indien een reis geschikt is voor het meenemen van een rolstoel, rollator en/of scootmobiel, hanteren wij een maximum van 3 per reis.

Op onze rondreizen is het niet toegestaan om een hulpmiddel mee te nemen (rollator, rolstoel of scootmobiel).
Voor meer informatie over jouw reis en mogelijkheden kun je altijd even telefonisch contact met ons opnemen.
Welke regels hanteert Oad m.b.t. mindervalide/verstandelijk beperkte reizigers?
(Verstandelijk) gehandicapten op excursiereizen
Oad hanteert op de excursiereizen een richtlijn van maximaal 8 verstandelijk gehandicapten met minimaal 2 begeleiders op een reisgezelschap van gemiddeld 25 personen. Een groter aantal niet valide reizigers drukt verhoudingsgewijs naar onze mening een te groot stempel op de (praktische) uitvoering van reis en de beleving door valide reizigers. Dit beleid wordt ook gesteund door de Geschillencommissie Reizen.

Bekijk hier het overzicht reizen en vertrekdata waar minder valide reizigers aan deelnemen.

Reis boeken

Kan ik mijn boeking online (kosteloos) annuleren/wijzigen?
Wijzigen
Het is niet mogelijk om een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kun je contact met ons opnemen. Houd rekening met eventuele wijzigingskosten. De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn hebben van 7 werkdagen, maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.

Annuleren
Het is niet mogelijk om jouw geboekte reis online te annuleren. Je dient hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen. Let op: alleen de hoofdboeker kan een annulering doorgeven.

Het kan zijn dat je een reis heeft geboekt en dat je niet meer in staat bent om deze te maken. Je kunt jouw reis dan annuleren. Aan een annulering zijn wel kosten aan verbonden. De hoogte daarvan is een percentage van de reissom en is afhankelijk van het moment waarop je jouw reis annuleert. Hoe dichterbij jouw vertrek, hoe hoger de kosten. Bij annulering brengen wij de volgende kosten in rekening:

  • tot de 42ste dag de aanbetaling
  • vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) voor vertrek 35% van de reissom
  • vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) voor vertrek 40% van de reissom
  • vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) voor vertrek 50% van de reissom
  • vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) voor vertrek 75% van de reissom
  • vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag (exclusief) voor vertrek 90% van de reissom
  • op de vertrekdag of later 100% van de reissom

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten, dan kan het zijn dat de kosten door de verzekering vergoed worden. Neem hiervoor contact op met jouw verzekeraar.
Voor events naar Disneyland Paris gelden er afwijkende annuleringsvoorwaarden.
Hoe kan ik een boeking maken?
Je boekt je reis eenvoudig via oad.nl of telefonisch bij een van onze reisspecialisten. Ons telefoonnummer is 0547-284488
Hoe maak ik online zelf een boeking?
Bij het uitzoeken van een vakantie verschijnen er direct reizen op het scherm die (evt. op aanvraag) te boeken zijn. Door op de gewenste vertrekdatum te klikken verschijnt er aan de rechterkant van het scherm een kassabon met een prijsoverzicht. Vervolgens klik je op de button "Deze reis boeken" en kun je op de volgende pagina je vakantie aanvullen met eventuele extra reisonderdelen. Hier kun je (indien van toepassing) je opstapplaats kiezen, excursies naar wens bijboeken en desgewenst verzekeringen afsluiten. Bij stap 2 vul je je persoonlijke gegevens in of log je in op je eigen Oad omgeving, indien je al eerder bij ons geboekt hebt. Hier kun je ook eventuele voorkeuren/preferenties aangeven. Door vervolgens op de button "Boek nu" te klikken wordt je vakantie naar keuze vastgelegd in ons reserveringssysteem.
Hoe weet ik of mijn boeking online is gelukt?
Je krijgt ca. 30 minuten na het boeken per email een bevestiging toegestuurd. Hierop staan alle gegevens, zoals de geboekte reis, het reserveringsnummer, de namen van de jezelf en evt. reisgenoten, de totale reissom, je contactgegevens en informatie over de wijze van afhandeling en betaling.
Wat moet ik doen als ik geen boekingsbevestiging ontvangen heb?
Heb je binnen ca. 30 minuten na het boeken geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan tijdens kantooruren telefonisch contact met ons op, telefoonnummer 0547-284488. Wij kunnen dan voor je controleren waardoor dit komt. Kijk ook altijd even in je spam mailbox, mogelijk is de bevestiging daarin terecht gekomen.
Kan ik een optie op een boeking krijgen?
Bij de meeste van onze reizen kun je een boeking in optie plaatsen, zodat je bijv. in de tussentijd vrij kunt vragen of met je reisgenoten kunt overleggen. Een optie kan alleen telefonisch aangevraagd worden via telefoonnummer 0547-284488. Onze reisspecialisten informeren je graag over de mogelijkheden.
Welke zekerheden heb ik als ik bij Oad boek?
Oad biedt voor al haar geboekte vakanties de volgende zekerheden: Zekerheid over je betaling; - Alle betalingen zijn te allen tijde gedekt door de SGR; Zekerheid tijdens je reis; - Voor hulp en bijstand tijdens je vakantie is onze nooddienst 24/7 bereikbaar. Bij een groot aantal van onze reizen gaat er ook Nederlandssprekende reisleiding mee. Onze reisleider en/of chauffeur staat u natuurlijk in eerste instantie bij in geval van nood.
Kan ik nu al een reis boeken voor volgend jaar?
Ja, dat kan. Als je zeker wilt zijn van een plaats op jouw favoriete reis, dan kun je nu al een voorboeking maken.
  • Een voorboeking is geen definitieve boeking, maar een optie voor een reis die nog niet geboekt kan worden
  • Een voorboeking kan kosteloos en zonder reden binnen 5 dagen na het inboeken geannuleerd worden
  • Aan een voorboeking zijn geen kosten verbonden

Een voorboeking wordt een definitieve boeking op de volgende manier:
  • Zodra de prijzen e.d. bekend zijn, nemen wij contact met je op
  • Je hebt dan 5 werkdagen de tijd om te beslissen of je de reis definitief wilt reserveren
  • Bij een definitieve reservering ontvang je per omgaande de boekingsbevestiging en factuur.

Via onderstaande link kun je een voorboeking maken:
Klik hier voor het voorboekingsformulier.
Wat zijn de reserveringskosten van Oad?
Per boeking zijn er reserveringskosten van toepassing. Oad brengt € 27,50 reserveringskosten in rekening. Voor reizen met vertrek na 1 april 2024 zijn deze al in de reissom opgenomen. Voor riviercruises brengt Oad € 35,- reserveringskosten in rekening. De kosten zijn al in de reissom opgenomen. Indien je boekt via een reisbureau is het mogelijk dat het reisbureau daarnaast ook haar eigen boekingskosten in rekening brengt. De reserveringskosten dien je bij de aanbetaling te voldoen.
Tot wanneer kan ik mijn reis omboeken?
Ligt de vertrekdatum van jouw reis tussen 1 april en 31 oktober? Dan kun je je meerdaagse excursie- of rondreis tot 4 weken voor jouw vakantie kosteloos omboeken. De nieuwe reisdatum dient dan wel voor 31 oktober te liggen. Dit geeft je flexibiliteit en zekerheid. Wanneer je je reis omboekt naar een duurdere reis, hoef je alleen het verschil bij te betalen. Is je nieuwe vakantie goedkoper dan de oorspronkelijke reis, dan betalen wij je het verschil in reissom gewoon terug.
Is mijn boeking herroepbaar door Oad?
Hiervoor verwijzen wij naar de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Reis- en boekingvoorwaarden); Het aanbod van de organisator is vrijblijvend. Hij kan zo nodig het aanbod, ook nog na jouw aanvaarding van het aanbod en eventuele bevestiging daarvan door hem, herroepen. De organisator moet de herroeping zo spoedig mogelijk doen, maar in ieder geval binnen 24 uur (reizen naar Europa en de Middellandse Zeelanden), respectievelijk binnen 48 uur (reizen naar overige bestemmingen) na de dag van aanvaarding onder opgaaf van redenen. Als je het aanbod in het weekend aanvaardt, vangt de termijn voor herroeping door de organisator aan op zondagavond middernacht, tenzij deze gevolgd wordt door een algemeen erkende feestdag in welk geval de termijn aanvangt om middernacht van de laatste feestdag.
Welke kosten komen er nog verplicht bij?
Voor alle boekingen vanaf 1 februari 2021 voert de Stichting Garantiefonds Reisgelden een deelnemersbijdrage van € 5,- per persoon per boeking; deze staat op je kassabon vermeld. Dit bedrag wordt door Oad bij de reiziger in rekening gebracht en afgedragen aan de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Om het fonds ook voor de toekomst te behouden is door het SGR besloten een verplichte bijdrage op alle pakketreizen in rekening te brengen. Je vindt deze bijdrage terug op het moment dat je gaat boeken. In geval van annulering van de reis door de klant of door de reisorganisator blijft de bijdrage verschuldigd. Alleen als het vooraf aangegeven minimum aantal deelnemers voor een reis niet wordt behaald, is de bijdrage niet verschuldigd. Tevens wordt er voor elke boeking € 2,50 voor het Calamiteitenfonds in rekening gebracht. Voor reizen met vertrek na 1 april 2024 geldt dat deze kosten al in de reissom zijn opgenomen.
Kan ik bij mijn boeking een preferentie (voorkeur) opgeven?
Het is mogelijk om een aantal preferenties online bij boeking op te geven. Met een preferentie geef je aan dat je een voorkeur m.b.t. de geboekte reis/accommodatie hebt, bijvoorbeeld een kamer zo hoog of juist zo laag mogelijk of kamers naast elkaar. Lukt dit niet online of staat jouw voorkeur er niet tussen, dan kun je dit direct na boeking per email (reserveringen@oad.nl; onder vermelding van je reserveringsnummer) aan ons doorgeven. Een preferentie blijft een voorkeur en kan niet worden gegarandeerd. Je zult begrijpen dat wij nooit kunnen garanderen dat je voorkeur gehonoreerd wordt, omdat wij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals bijvoorbeeld een hotelier.

Essenties.
Als je 100% zekerheid nodig hebt dat aan een speciale wens wordt voldaan i.v.m. bijvoorbeeld medische redenen, geef dan een essentie aan ons door. Een essentie is een voorwaarde waaronder je boekt. Daarom is het van belang dat je de essentie direct bij boeking of gelijk daarna aan ons doorgeeft. Wij doen ons uiterste best om je essentieaanvraag te honoreren. Kunnen wij een essentie niet bevestigen, dan mag je zonder kosten annuleren. De eventuele meerkosten voor het realiseren van de essentie, als het bijvoorbeeld gaat om een speciale bereidingswijze van maaltijden, moet je vaak ter plaatse betalen. Dit zijn kosten die los staan van de aanvraagkosten. Wanneer Oad akkoord gaat met een essentie, berekenen wij hiervoor extra kosten, onze reisspecialisten kunnen je informeren over de hoogte van deze kosten.
Op rondreizen, reizen naar Disneyland Paris, bij vluchten in het algemeen en bij reizen naar niet-Europese landen, worden essenties nooit aangevraagd.
Heb je van ons een essentie akkoord gekregen, dan geldt deze alleen voor het standplaatshotel, nooit voor een overnachtingshotel, maaltijden onderweg of tijdens vervoersonderdelen.
Wat is het minimum aantal deelnemers op een reis?
Voor alle groepsreizen (busexcursie- en rondreizen) geldt een minimum aantal deelnemers van 25 personen. Bij vlieg-busreizen geldt een minimum aantal deelnemers van 18 personen. Met minder mensen kan de reis helaas niet doorgaan. Mocht dit gebeuren dan ontvang je tijdig bericht en krijg je een alternatief van ons aangeboden. Kun je of wil je geen gebruik maken van het geboden alternatief, dan wordt de betaalde reissom volledig teruggestort. Afhankelijk van de reisduur is dit: - Reisduur t/m 6 dagen; uiterlijk 8 dagen voor vertrek; - Reisduur van 7 t/m 10 dagen; uiterlijk 14 dagen voor vertrek; - Reisduur vanaf 11 dagen; uiterlijk 21 dagen voor vertrek. De vertrekdatum van je groepsreis geldt altijd als uitgangspunt.
Wanneer moet ik betalen voor mijn boeking?
Boek je buiten 6 weken voor vertrek? Meerdaagse reizen buiten 6 weken voor vertrek hoef je tijdens het online boeken niet direct volledig te betalen. Je kunt kiezen uit de onderstaande mogelijkheden: - De volledige reissom direct bij boeking betalen per iDeal. - Aanbetalen (direct bij boeking) per iDeal. Het restant dien je dan 6 weken voor vertrek te voldoen. De aanbetaling is ca. 30% van de reissom (en de premie van de eventueel afgesloten verzekeringen). - Ontvang per email een factuur. De aanbetaling dien je dan per omgaande te voldoen en het restantbedrag dient 6 weken voor vertrek te worden voldaan. Boek je voor vertrek binnen 6 weken? Bij alle reizen met vertrek binnen 6 weken, geldt dat het volledige bedrag bij boeking direct voldaan dient te worden. Online betaal je, bij het afronden van je boeking, direct via iDeal. Je krijgt (via email) de bevestiging van je reservering toegestuurd. Boek je telefonisch bij één van onze reisspecialisten, dan ontvang je de factuur dezelfde dag per email. De factuur voor de volledige reissom dien je per omgaande te voldoen.
Wat is Mijn Boeking?
In "Mijn boeking inzien" vind je al je persoonlijke gegevens in een handig overzicht; - je vakantie bekijken; - je gegevens inzien; - je reisbescheiden downloaden; - je factuur inzien en betalen. De link naar deze persoonlijke pagina vind je op de boekingsbevestiging die je per email van ons ontvangt.
Wat betekent het als er staat "op aanvraag"?
Een aanvraag boeking houdt in dat wij het gewenste kamertype of de vlucht niet meer op voorraad hebben, maar dat je de reis wel kunt boeken. We kunnen proberen om de kamer of vlucht extra voor je in te kopen. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend. Wanneer de kamer/vlucht beschikbaar is, maakt dit je aanvraag definitief. Wij streven ernaar om je binnen 3 dagen te informeren of wij de kamer/vlucht voor je hebben kunnen reserveren. Als dit niet gelukt is, mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.
Wanneer ontvang ik mijn reispapieren?
Jouw reisbescheiden ontvangt je ongeveer 10 dagen voor vertrek indien de volledige reissom is voldaan.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Voor busreizen geldt, vanwege veiligheidsvoorschriften en de beperkte beschikbare ruimte, dat je per persoon 1 stuk bagage van maximaal 20 kg en 1 stuk handbagage mag meenemen. Het meenemen van een rolstoel/rollator of andere hulpmiddelen kan alleen met vooraf verkregen toestemming van Oad.
Kan ik een extra's (excursies, toegangskaarten etc.) direct bijboeken als ik mijn vakantie boek?
Op veel van onze reizen kun je extra's direct bij boeking reserveren. Deze extra's variëren van excursies, toegangskaarten voor pretparken tot tickets voor de opera. Bij het boeken van een reis worden de mogelijke extra's aangeboden als onderdeel van je reservering. Het is ook mogelijk na het afsluiten van de boeking nog reisonderdelen bij te boeken. Neem hiervoor contact op met onze reisspecialisten via 0547-284488 of stuur een email naar reserveringen@oad.nl onder vermelding van je reserveringsnummer. Houd er rekening mee dat sommige extra's ruim voor aanvang van je reis geboekt moeten worden. Wil je dus zeker zijn dat je kunt genieten van de betreffende extra, geef dit dan z.s.m. na boeking aan ons door.
Welke gegevens moeten er op mijn ticket staan?
De naam die op jouw identiteitsbewijs vermeld staat dient te worden overgenomen op jouw ticket. Geef daarom bij boeking de correcte gegevens door. 1) 1e Volledige voornaam volgens paspoort; dit kan afwijken van jouw roepnaam. 2) Dames die "echtgenote van" (vermelding ev.) op het identiteitsbewijs vermeld hebben staan, dienen alleen de meisjesachternaam door te geven. Wij gaan er vanuit. dat de namen zoals vermeld op jouw factuur, de correcte namen zijn volgens identiteitsbewijs. Controleer deze gegevens zorgvuldig en neem direct contact met ons op indien de naam niet correct vermeld staat. Het kan zijn dat wij daarvoor wijzigingskosten van € 35,- in rekening moeten brengen, plus eventuele kosten die de luchtvaartmaatschappij nog extra doorberekend. Als dit het geval is nemen wij hierover contact met je op.
Ik heb een opmerking/ klacht over een reis, hoe kan ik deze doorgeven?
Heb je tijdens jouw reis een opmerking of klacht, maak deze dan direct kenbaar bij jouw chauffeur, reisleider en/of accommodatie. Zij proberen dit dan direct voor je op te lossen. Als jouw klacht ter plaatste niet naar tevredenheid is opgelost, dan beantwoord onze afdeling Klantenservice graag jouw vragen en reacties. Dan kun je een e-mail sturen naar kk@oad.nl. Wij streven ernaar zo spoedig mogelijk een reactie te geven op jouw klacht. Het kan zijn dat je het antwoord op jouw vraag niet kan vinden op onze site. Je kunt jouw vraag telefonisch of per mail stellen. Wij proberen jouw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Liever een e-mail sturen? Je kunt jouw vraag ook stellen via een e-mail, je kunt deze sturen naar: reserveringen@oad.nl
Wat is het verschil tussen een excursiereis en een rondreis?
Rondreis: Bij een rondreis reis je per bus of vliegtuig naar het land van bestemming. Ter plaatse reis je van plaats naar plaats en van hotel naar hotel. Het programma is met zorg uitgestippeld en de rondreis wordt begeleid door de chauffeur en Nederlandsprekende reisleiding. Excursiereis: Bij een excursiereis verblijf je gedurende je gehele vakantie in hetzelfde hotel. Van daaruit maak je de mooiste excursies in de omgeving. Uiteraard vertelt de chauffeur/reisleider je alles over de bezienswaardigheden die je bezoekt. Alles gaat in een rustig tempo, zodat je voldoende gelegenheid hebt om optimaal van alle bezienswaardigheden te genieten. Bovendien is er voldoende vrije tijd om er zelf op uit te trekken. Bij een excursiereis kan het zijn dat er op de heen- en/of terugreis een overnachting onderweg plaatsvindt, indien de reisafstand naar de bestemming niet in één dag overbrugd kan worden.
Wat is een vliegexcursiereis en wat is een vliegrondreis?
Onze vliegexcursiereizen en vliegrondreizen starten allemaal met een vliegreis naar de vakantiebestemming. Bij aankomst zal de touringcar met chauffeur/reisleiding op het vliegveld klaar staan voor het programma ter plaatse. Op deze manier nemen de heen- en terugreis weinig tijd in beslag. Uiteraard voldoen de lokale touringcars zoveel mogelijk aan de ANVR standaard.
Wat betekent reizen met een kleine groep?
Meerdere reizen voeren wij uit in een kleiner reisgezelschap van maximaal 34 personen. Dit is middels een lichtgroen balkje bij een vertrekdatum aangeduid (zie hieronder voorbeeld)
Wat is het minimum aantal deelnemers op een reis?
Voor alle groepsreizen (busexcursie en rondreizen) geldt een minimum aantal deelnemers van 25 personen. Bij vlieg-busreizen geldt een minimum aantal deelnemers van 18 personen. Met minder mensen kan de reis helaas niet worden uitgevoerd. Mocht dit gebeuren dan word je, indien mogelijk, een alternatief aangeboden. Kun of wil je geen gebruik maken van het aangeboden alternatief, dan wordt de door jou betaalde reissom volledig teruggestort. Uiteraard informeren wij je tijdig. Afhankelijk van jouw reisduur is dit: Reisduur t/m 6 dagen: uiterlijk 8 dagen voor vertrek. Reisduur van 7 t/m 10 dagen: uiterlijk 14 dagen voor vertrek. Reisduur va. 11 dagen: uiterlijk 21 dagen voor vertrek. De vertrekdatum van jouw groepsreis geldt altijd als uitgangspunt.
Bestaat de kans dat een reis niet doorgaat?
Indien het minimum aantal deelnemers van 25 bij een busreis en 18 bij een vliegreis niet wordt gehaald, behoudt OAD zich het recht voor de reis te annuleren. In geval van annulering hoor je dit tijdig voor het gepande vertrek. Wij doen ons uiterste best dit zo vroeg mogelijk in te schatten. Uiteraard zijn er aan een dergelijke annulering voor jou geen kosten verbonden en zullen wij je, indien beschikbaar, een passend alternatief aanbieden.
Krijg ik nog een deelnemerslijst?
In verband met richtlijnen AVG sturen wij geen deelnemerslijst meer bij de reisbescheiden.
Wat is vertrekgarantie?
Wat is er fijner dan zeker weten dat jouw reis doorgaat? Bij een georganiseerde reis is dat altijd afhankelijk van het aantal deelnemers. Toch willen we je zoveel mogelijk garantie bieden. Daarom bieden wij reizen aan met ‘gegarandeerd vertrek’. Dit zijn reizen waarvan wij op basis van geschiedenis en ervaring met 99% zekerheid kunnen zeggen dat ze doorgaan. Slechts in enkele gevallen kan het zijn dat een garante reis alsnog moet worden ingetrokken. De meest actuele informatie over de vertrekgarantie per reis vind je op onze website: oad.nl.
Kan ik bij Oad ook een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten?
Via Oad kun je een reis- en/of annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance afsluiten. Op onze site kun je tijdens het boeken van je reis bij de stap "Extra's" een verzekering bijboeken.

Allianz Global Assistance Reisverzekering Europadekking Compleet
Met deze verzekering ben je in heel Europa verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en onvoorziene kosten indien je onverhoopt eerder naar huis moet. De premie bedraagt € 2,01 per persoon per dag. Reisverzekering Compleet Werelddekking (exclusief Verenigde Staten en Canada)
Met deze verzekering ben je in de gehele wereld, exclusief de Verenigde Staten van Amerika en Canada, verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en onvoorziene kosten indien je eerder naar huis moet. De premie bedraagt € 2,93 per persoon per dag.
Reisverzekering Compleet Werelddekking (inclusief Verenigde Staten en Canada)
Met deze verzekering ben je in de gehele wereld, inclusief de Verenigde Staten van Amerika en Canada, verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en onvoorziene kosten indien je eerder naar huis moet. De premie bedraagt € 3,81 per persoon per dag.

Annuleringsverzekering
De annuleringsverzekering vergoedt je annuleringskosten wanneer je onverhoopt niet (meer) kunt reizen omdat je vanwege ernstige omstandigheden verhinderd bent. De premie bedraagt 6% van de reissom + 21% assurantiebelasting.
Annuleringsverzekering All-risk (vanaf boekdatum 6-12-2023)
De annuleringsverzekering vergoedt je annuleringskosten wanneer je onverhoopt niet (meer) kunt reizen omdat je vanwege ernstige omstandigheden verhinderd bent. De premie bedraagt 6% van de reissom + 21% assurantiebelasting. Mocht je willen annuleren vanwege een niet in de voorwaarde genoemde gebeurtenis, geldt hiervoor een eigen risico van 25% van de annuleringskosten.

Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij je naar oad.nl/voorwaarden.

Businformatie

Waar zijn de overstappunten van Oad?
Oad maakt gebruik van 2 overstappunten, Didam (voorheen Zeddam) en Moerdijk.

Didam
Ons overstappunt in Didam is ruim opgezet, overzichtelijk en biedt plaats aan ruim 30 touringcars. Direct naast de parkeerplaats van de touringcars kun je je auto parkeren. Ook het restaurant is gelegen aan de parkeerplaats van de touringcars.
Voor een vakantie t/m 7 dagen betaal je slechts €20 om je auto tijdens je vakantie te parkeren in Didam. Voor een vakantie van 8 dagen of langer betaal je € 25,-.

Adres:
Partycentrum Boszicht - Restaurant Juffrouw Tok
Tolweg 9
6942 HX Didam

Moerdijk
Ons overstappunt in Moerdijk is eveneens ruim opgezet en overzichtelijk. Je kunt je auto in Moerdijk parkeren voor € 20,- voor de gehele duur van je vakantie.

Adres:
Hotel Restaurant De Gouden Leeuw
Moerdijkseweg 1
4765 SJ Zevenbergschen Hoek
Waar kan ik op- en uitstappen voor een busreis vanuit Nederland?
Oad heeft meer dan 65 opstapplaatsen door heel Nederland. Door middel van onze servicelijn, welke in de prijs is inbegrepen, die langs verschillende opstapplaatsen rijdt, word je naar één van onze overstapplaatsen gebracht. Bij iedere reis is aangegeven welke opstapplaatsen er mogelijk zijn en wat de indicatie van de opstaptijd is. De definitieve opstaptijd ontvang je ca. 10 dagen voor vertrek bij je reisbescheiden. Wij raden je aan minimaal 10 minuten voor vertrek op de opstapplaats aanwezig te zijn. Op onze servicelijnen word je veelal door een bus van Oad opgehaald. Het kan ook voorkomen dat je door een bus of taxi van een collega bedrijf opgehaald of weggebracht wordt. De betreffende chauffeurs beschikken over alle gegevens en controleren aan de hand van passagierslijsten of iedereen aanwezig is.
Hoe laat moet ik opstappen?
Bij iedere reis is aangegeven welke opstapplaatsen er mogelijk zijn en wat de indicatie van de opstaptijd is. De defintieve opstaptijd ontvang je ca. 10 dagen voor vertrek bij je reisbescheiden. Wij raden je aan om minimaal 10 minuten voor vertrek op de opstapplaats aanwezig te zijn. Op onze servicelijnen word je veelal door een bus van Oad opgehaald. Het kan ook voorkomen dat je door een bus of taxi van een collega bedrijf opgehaald of weggebracht wordt. De betreffende chauffeurs beschikken over alle gegevens en controleren aan de hand van passagierslijsten of iedereen aanwezig is.
Kan ik mijn opstapplaats nog wijzigen?
Tot 7 dagen voor vertrek is het mogelijk om kosteloos je opstapplaats te wijzigen indien er nog plaats is op jouw nieuwe opstapplaats. Voor het wijzigen van je opstapplaats binnen 7 dagen voor vertrek worden er wijzigingskosten á €35,- per boeking berekend.
Kan ik een zitplaats reserveren in de bus?
Tijdens alle busreizen wordt er gerouleerd in de bus. Dit houdt in dat je elke dag een plek opschuift. Er kunnen geen vaste plaatsen gereserveerd worden.
Wat is het verschil tussen een Comfort Class bus en een Excellent bus?
"Excellent bus. Reizen in kleiner gezelschap wordt steeds populairder evenals comfort tijden de reis. Oad biedt daarom het hele jaar door een groot aantal reizen aan met de Excellent bus. Je reist dan met maximaal 34 personen. Een vakantie met deze luxe bus is een geweldige ervaring. En zoals een van onze reizigers deze bus omschreef: ‘Dit is een vijfsterrenhotel op wielen’. Kenmerken Excellent Bus:
  • aantal zitplaatsen 34 met onderlinge afstand van 85 cm
  • wifi
  • comfortabele fauteuils (ook zijwaarts verstelbaar)
  • ruim verstelbare rugleuning en voetsteun
  • uitklapbare tafeltjes met bekerhouder
  • airco en warmteregeling
  • persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting
  • stroomvoorziening op de plek (USB)
  • een webcam om mee te kijken met de route
  • luxe keuken met o.a. koelkast en koffie- en theezetfaciliteiten
  • toilet
  • milieuvriendelijke Euro-6 of Euro- 5 motoren

Comfort Class bussen.
Onze reizen worden uitgevoerd per Comfort Class Bus en een aantal reizen bieden we aan met de Excellent bus (dit wordt per vertrekdatum aangegeven). De bussen voldoen aan alle geldende eisen wat betreft veiligheid, comfort en milieu.

Kenmerken Comfort Class Bus:
  • zitplaatsen met onderlinge afstand van 85 cm
  • comfortabele stoelen met luxe bekleding
  • ruim verstelbare rugleuning en voetsteun
  • uitklapbare tafeltjes met bekerhouder
  • airco en warmteregeling
  • persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting
  • toilet
Mag ik roken in de bus?
Tijdens alle busreizen is het strikt verboden te roken. Deze regel geldt gedurende de hele reis vanaf jouw opstappunt in Nederland tot en met de eindbestemming en vice versa. Er wordt tijdens de reis regelmatig gestopt.

Betalen

Hoe ontvang ik de factuur van Oad?
Je ontvangt de factuur binnen 30 minuten op het door jou opgegeven mailadres
Hoe kan ik mijn boeking betalen?
Bij Oad kunt je op de volgende manieren betalen:
  • iDeal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard (Mastercard of Visa)
  • Banccontact (België)
Moet ik de reissom in één keer voldoen?
Boekt je buiten 6 weken voor vertrek? Meerdaags reizen buiten 6 weken voor vertrek hoef je tijdens het online boeken niet direct volledig te betalen. Je kunt kiezen uit de onderstaande mogelijkheden:
  • De volledige reissom direct bij boeking betalen per iDeal of creditcard
  • Aanbetalen (direct bij boeking) per iDeal of creditcard. Het restant dient je dan 6 weken voor vertrek te voldoen. De aanbetaling is ca. 30% van de reissom (en de premie van de eventueel afgesloten verzekeringen)
  • Ontvang per e-mail een factuur. De aanbetaling dient je dan per omgaande te voldoen en het restant bedrag dient 6 weken voor vertrek te worden voldaan
Hoe betaal ik mijn restant betaling?
Je kunt de restantbetaling voldoen via je eigen online pagina van Oad. Voor de restant betaling gelden dezelfde betalingsmogelijkheden als direct na het maken van uw boeking:
  • iDeal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard (Mastercard of Visa)
  • Banccontact (België)
Ik kan nergens terug vinden dat ik een (deel) betaald heb?
Je betaling kun je de volgende werkdag terug vinden in je eigen omgeving op onze website. Ook ontvang jij de volgende werkdag van ons per mail een bevestiging dat wij je betaling hebben ontvangen
Hoe werkt betalen met ideal?
Kies voor betalen via iDEAL en selecteer je bank. Vervolgens wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Onze iDeal betalingen worden verwerkt door Mollie Payments
Hoe betaal ik als mijn boeking op aanvraag staat?
Je boeking heeft de status 'Op aanvraag'. Je vindt dit terug op uw boekingsbevestiging. Indien je boeking (of een deel van uw boeking) op aanvraag is, houdt dit in dat wij geen eigen directe beschikbaarheid meer hebben. Wij nemen in dit geval direct contact op met de hoteleigenaar, luchtvaartmaatschappij of andere contractpartner om te vragen of er nog kamers/hutten/stoelen, etc. beschikbaar zijn. Je hoort in dit geval zo snel mogelijk of uw boeking definitief kan doorgaan. Indien je boeking akkoord komt, beschouwen wij uw boeking als een definitieve reisovereenkomst. Je ontvangt dan van ons de factuur en je kunt vanaf dat moment de (aan)betaling voldoen
Ik heb mijn facuur niet ontvangen?
Doordat computers steeds beter beveiligd worden tegen ongewenste e-mail (spam) kan het zijn dat je computer onze e-mail aanziet als ongewenste e-mail. Controleer daarom eerst je map ‘ongewenste e-mail' (spam) in jou e-mailaccount. Je kunt je factuur daar naast ook altijd opvragen in je eigen omgeving op onze website
Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?
Je ontvangt na betaling op de volgende werkdag een bevestiging per mail van ons
Ik heb een Oad vakantiecheque. Hoe kan ik die verzilveren?
Je kunt een Oad reischeque helaas niet online verzilveren. Zodra jij je reis hebt geboekt, dan kun je het reserveringsnummer en het reischeque-nummer mailen naar reserveringen@oad.nl. Wij passen de factuur dan voor je aan. Je ontvangt dan een nieuwe bevestiging/factuur. U kunt ook contact met ons opnemen op telefoonnummer 0547-284488

Reisleiding & Chauffeurs

Wat mag ik van de chauffeur en/of reisleider verwachten?
Onze Nederlandssprekende reisleiders leveren een belangrijke bijdrage aan het slagen van jouw vakantie. Enthousiast, ervaren, gedegen opgeleid en altijd bereid je van dienst te zijn. Elk seizoen  bereiden zij zich intensief voor op de reizen die zij begeleiden. Vanuit hun ervaring kennen ze het land, de cultuur, de gewoonten en de geschiedenis van de stad of streek waar je verblijft. Met hun deskundigheid en enthousiaste verhalen geven de reisleiders vorm aan jouw reis. Samen met de chauffeur laten zij je de mooiste plekken zien. Juist dat maakt een Oad reis zo bijzonder. Jouw chauffeur is meer dan een goede chauffeur. Zij zorgen ervoor dat jouw vakantie bijzonder wordt, want ze zijn ook jouw gastheer/reisleider. En dat maakt veel verschil. De chauffeurs zijn specialist op de bestemmingen die ze samen met je bezoeken. Zo laten ze je als geen ander de authentieke sfeer proeven. Ze spreken de talen en zullen er alles aan doen om hun enthousiasme over “hun” bestemming op jou over te brengen. Volgens een eigen opleidingsplan worden nieuwe en bestaande chauffeurs continu getraind en uitgedaagd zichzelf te verbeteren om hun kennis en kunde actueel te houden en hiermee de betrokkenheid voor het vak van touringcar chauffeur te vergroten. Denk hierbij aan ‘het nieuwe rijden’ en communicatie trainingen. Bovendien vinden er jaarlijkse diverse trainingen plaats zoals EHBO herhalingscursus, Code 95 en calamiteitenplan.

Overig

Hoe kan ik een brochure aanvragen?
Je kunt een brochure bestellen via onze website
Kan ik een review geven van mijn gemaakte reis?
Na afloop van jouw reis ontvang je van ons per mail een enquête. Deze enquête wordt alléén naar de hoofdboeker gestuurd.
Reactie/ Klacht
Heb je een klacht of wil je iets doorgeven over een reeds gemaakte reis? Je kunt deze indienen door een e-mail te sturen naar kk@oad.nl. Wij streven ernaar zo spoedig mogelijk een besluit te nemen over jouw klacht.
Openingstijden

Maandag t/m vrijdag09:00 - 17:30 uur
Zaterdag10:00 - 14:00 uur
Zondaggesloten

Contact bij een noodgeval buiten de openingstijden
Heeft u buiten de kantooruren een noodgeval dan kunt u ons bereiken op 0547-28 44 33 (noodnummer)!