U bevindt zich hier Home

    • Over deze website
    • Reisbescheiden
    • Oad Taxi Service
    • Overstappunt Zeddam
    • Overstappunt Moerdijk
    • Zuidlijn en Limburg Direct Lijn
    • Info over onze bussen
    • Minimum aantal deelnemers
    • Verzekeringen
    • Grensdocumenten
    • Babies en Kinderen
    • Huisdieren
    • Gevonden voorwerpen
    • Reactie/Klacht
    • Mindervaliden
    • Voorboekingen
    busreizen waarom oad

    Over deze website



    Als ik een reis heb gevonden, hoe kan ik deze dan online boeken?
    Als u de prijs heeft bepaald, dan krijgt u rechts in beeld kassabon te zien met de button 'verder naar boeken'. U kunt vervolgens in slechts enkele stappen de reis boeken!

    Hoe weet ik of de reis 'echt' is geboekt?
    U krijgt binnen enkele minuten na boeken een bevestigings-mail toegestuurd. Hierop staan alle gegevens, zoals uw geboekte reis, uw reserveringsnummer, de reizigers, de totale reissom, uw contactgegevens en informatie over de wijze van afhandeling/betaling.

    Hoe kan ik de reis betalen?
    Meerdaagse reizen, binnen 6 weken voor vertrek kunt u direct online betalen, in een beveiligde omgeving via Ideal. Alle grote Nederlandse banken doen aan deze betalingswijze mee. U betaalt in uw eigen vertrouwde internetbankomgeving. Ideal is net zo veilig als internetbankieren.
    U krijgt (via email) de bevestiging of de reservering van uw reis is gelukt.
    Dagtochten kunt u altijd direct online betalen.
    Meerdaags reizen buiten 6 weken voor vertrek hoeft u niet online te betalen. U kunt kiezen voor online aanbetaling of voor een achteraf (aan)betaling.

    Kan ik van alle reizen op deze site online beschikbaarheid en prijs bepalen en/of boeken?
    Van de all reizen die op deze site worden gepubliceerd kunt u real-time (direct) de beschikbaarheid en de reissom bepalen. Indien de reis op de vertrekdatum of reisduur niet (meer) beschikbaar is voor het aantal personen dat u ingeeft, dan biedt het systeem u alternatieve vertrekdata en reisduren aan waarop de reis wel beschikbaar en (online) boekbaar is.

    Heeft u reeds een reis geboekt , maar kunt u hem nu niet meer vinden op de website?
    Dan is de reis nu niet meer beschikbaar.

    Wat betekent op aanvraag?
    De gevraagde kamer is niet beschikbaar. We kunnen echter wel proberen om deze extra voor u in te kopen. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend. Wanneer de kamer beschikbaar is, maakt dit uw aanvraag definitief. U krijgt bericht van ons of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet gelukt is mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.

    Kan ik een geboekte reis online wijzigen of annuleren?
    Het is niet mogelijk een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kunt nu contact met ons opnemen of met onze call center. Houdt u wel rekening met eventuele wijzigingskosten. De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn hebben van 7 werkdagen maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.

    Wat is het verschil tussen een rondreis en een excursiereis?
    Bij een rondreis reist u per bus of per vliegtuig naar het land van bestemming. Ter plaatse reist u van plaats naar plaats en van hotel naar hotel. Het programma is met zorg uitgestippeld en de rondreis wordt begeleid door deskundige reisleiding. Bij een excursiereis verblijft u gedurende uw hele vakantie in hetzelfde hotel. Van daaruit maakt u de mooiste excursies in de omgeving. Uiteraard vertelt de reisleiding u alles over de bezienswaardigheden die u bezoekt. Alles gaat in een rustig tempo, zodat u voldoende gelegenheid hebt om optimaal van alle bezienswaardigheden te genieten. Bovendien is er voldoende vrije tijd om er zelf op uit te trekken.

    Wat is bij de prijs inbegrepen?
    Op deze site kunt u de reissom berekenen aan de hand van het aantal personen, de leeftijd van de kinderen, de reisduur, de vertrekdatum en het gewenste kamertype. Tijdens het boeken van uw reis kunt u nog eventueel extra's bij boeken.
    Houdt u er rekening mee dat er ter plaatse nog bijkomende kosten kunnen zijn, zoals excursies op eigen gelegenheid. Meer informatie vindt u bij de door u gekozen reis onder de tabbladen ‘Accommodatie’ en ‘Reisinformatie’.
     

     

    Reisbescheiden



    Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
    Indien u een meerdaagse reis heeft geboekt, dan ontvangt u uw reisbescheiden ca. 10 dagen voor vertrek op het door u opgegeven
    e-mailadres. Boekt u een reis die al binnen 14 dagen vertrekt, dan ontvangt u binnen 2 dagen de reisbescheiden per e-mail.
    Voor een dagtocht ontvangt u uiterlijk 3 dagen voor vertrek de opstaptijd per e-mail.

    Ontvang ik geen kofferlabels?
    Bij uw reisbescheiden zijn geen kofferlabels meer toegevoegd.
    Vanaf vertrekdatum 1 augustus 2014 maken wij gebruik van bagagestickers.
    Indien u gebruik maakt van de servicelijnen krijgt u van de chauffeur een Oad bagagesticker met hierop de gegevens van uw reis.

    Op deze bagagesticker staat onder andere de heen/terugreisdatum, reserveringsnummer, busnummer en klantnaam. De chauffeur zal deze bagagestickers op uw koffer plakken. Indien u op eigen gelegenheid naar de busterminal in Zeddam of Moerdijk gaat, dan krijgt u deze bagagestickers van onze coördinator bij de busterminal.

    Oad biedt u op de heenreis kofferservice aan. Wij zorgen ervoor dat uw koffer in de juiste bus wordt geplaatst. Het op uw bagagesticker vermelde nummer komt overeen met het nummer van de bus vanaf de busterminal naar uw vakantiebestemming. De bagage per persoon dient beperkt te blijven tot één koffer van normale afmetingen (max. 20 kg. per persoon) plus een reistas. 

     
    busreizen-taxi-service.png

    Oad Taxi Service

    Met de Oad Taxi Service is elke voordeur een opstapplaats. Voor slechts € 35,- per persoon wordt u thuis opgehaald en naar
    de dichtstbijzijnde Oad opstapplaats gebracht. Na uw vakantie wordt u vanaf die plek weer naar huis gebracht.

    De voordelen op een rij
    • U wordt thuis opgehaald en gebracht.
    • Elk huisadres is een opstapplaats (behalve op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen).
    • U kunt meerdere adressen opgeven bij boeking.
    • U hoeft anderen niet te vragen u weg te brengen of op te halen.
    • De taxi en de bus wachten op elkaar.
    • Chauffeurs helpen u met uw bagage.

    Oad Taxi Service
    • De taxi’s en bussen zijn uitgerust met een zogenoemd voertuigvolgsysteem. De taxi- of buschauffeur kan u informeren over de verwachte aankomsttijd.
    • De taxiritten worden uitsluitend uitgevoerd door taxibedrijven met het zogenaamde TX-Keur.

    NIEUW - Oad Taxi Service Direct
    Met ingang van april 2017 biedt Oad de mogelijkheid om deze nieuwe taxi service te boeken. U wordt comfortabel vanaf uw huisadres rechtstreeks naar ons overstappunt in Zeddam of Moerdijk gebracht per taxi of minibus. Afhankelijk van de route en planning is het mogelijk dat ritten gecombineerd worden. Deze taxi service kunt u boeken voor slechts € 89,- per persoon per retour. Elk huisadres is een opstapplaats (behalve op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen).

    Reserveren
    U reserveert de Oad Taxi Service het beste direct bij het boeken van uw reis, maar u kunt deze ook nog reserveren of wijzigen tot ca. 7 dagen voor uw vertrek. Voor het wijzigen kunnen kosten in rekening worden gebracht.

     

     
    busreizen-zeddam.png

    Overstappunt Zeddam



    U kunt per Oad servicelijn, met eigen auto of per Taxi service naar ons overstappunt in Zeddam komen.
    Het vertrouwde overstappunt bij Hotel Ruimzicht in Zeddam (Gelderland) ligt dichtbij de Duitse grens en wordt flink uitgebreid. Meer parkeervoorzieningen, extra ruimte voor Oad in de eetzalen en u kunt voor en na uw vertrek tegen een scherp tarief overnachten. Dat is pas ontspannen op vakantie!

    Adres:
    Overstappunt Zeddam Kilderseweg 19,
    7038 EH Zeddam (A12 afrit 30)

    Hoe laat gaat de bus vanaf het overstappunt?
    Tussen 9.30 uur en 10.00 uur vertrekken de bussen.

    Hoe laat moet ik bij het overstappunt zijn?
    U dient tussen 09:00 en 09:15 uur bij het overstappunt aanwezig te zijn.

    Kan ik ook overnachten bij het overstappunt?
    Echt ontspannen begint uw reis wanneer u de avond voor vertrek met eigen auto naar bons overstappunt rijdt. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt bent u perfect voorbereid op uw vakantie. Parkeren is gratis zolang u op vakantie bent.
    Hotel Restaurant Ruimzicht
    T: 0314-651941, info@ruimzicht.com

    Oad voordeeltarief - logies & ontbijtbuffet
    Het hotel beschikt over een à la carte restaurant, een hotelbar en twee typen kamers; Classic (basisinrichting) en de Comfort (recent vernieuwd). Wifi is gratis in dit hotel.
    ----------------------Classic - Comfort
    2-pers. kamer € 69,50 - € 79,50
    1-pers. kamer € 49,50 - € 59,50
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis, rechtstreeks te boeken bij het hotel.

    Hoe hoog zijn de parkeerkosten?
    U kunt uw auto tijdens de gehele vakantie parkeren voor € 15,- per keer.

    Hoe laat vertrekt de servicelijn?
    De servicelijn wordt 2 a 3 weken van te voren samengesteld.

     

     
    busreizen-moerdijk.png

    Overstappunt Moerdijk



    Waar is jullie overstappunt?
    U kunt per Oad servicelijn, met eigen auto of per Taxi service naar ons overstappunt in Moerdijk komen.

    Adres:
    Overstappunt Moerdijk Moerdijkseweg 1
    4765 SJ Zevenbergschen Hoek

    Hoe laat moet ik bij het overstappunt zijn?
    U dient tussen 09:00 en 09:15 uur bij het overstappunt aanwezig te zijn.

    Hoe laat gaat de bus vanaf het overstappunt?
    Tussen half 10 en 10 vertrekken de bussen.

    Kan ik ook overnachten bij het overstappunt?
    Echt ontspannen begint uw reis wanneer u de avond voor vertrek met eigen auto naar ons overstappunt rijdt. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt bent u perfect voorbereid op uw vakantie. Parkeren is gratis zolang u op vakantie bent.
    Hotel Restaurant De Gouden Leeuw
    T: 0168-452360, info@degoudenleeuw.nl

    Oad voordeeltarief inclusief ontbijtbuffet
    Het hotel beschikt over comfortabele kamers en een restaurant. Wifi is gratis in dit hotel.
    2-persoonskamer € 75,-
    1-persoonskamer € 60,-.
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis, rechtstreeks te boeken bij het hotel. Let op: Op zondag kunt u overnachten in het nabijgelegen hotel Port of Moerdijk, tel. 076-3031304.

    Hoe hoog zijn de parkeerkosten?
    U kunt uw auto tijdens de gehele vakantie parkeren voor € 15,- per keer. 

     

    Zuidlijn en Limburg Direct Lijn



    Zuidlijn
    Voor onze gasten uit Noord-Brabant en Limburg is er de mogelijkheid om bij een aantal reizen via een verkorte route naar de bestemming te reizen. U reist dan niet via het overstappunt in Zeddam, maar via Königsforst bij Keulen.

    Opstapplaatsen Zuidlijn:
    Eindhoven P+R Meerhoven, N-Brabantlaan
    Weert Station NS
    Echt/Roermond De Weegbrug, Loperweg 10
    Stein/Urmond Motel Stein, van der Valk, Mauritslaan 65
    Heerlen Van der Valk, Terworm 10

    De Zuidlijn is mogelijk voor de volgende bestemmingen:
    • Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Kroatië, Hongarije, Roemenië, Tsjechië (m.u.v. Praag) en Slowakije: alle reizen.
    • Duitsland: Kißlegg, Waldbreitbach, Bad Mergentheim, Bodenmais, Oberwolfach, Zell im Wiesental, Saar & Moezel en Rijn & Neckar.
    • Frankrijk: Morzine.
    Minimaal aantal deelnemers 8 personen

    Indien de Zuidlijn niet rijdt, reist u via het overstappunt in Zeddam. Voor het reizen met de Zuidlijn wordt geen restitutie verleend voor het gemiste afscheidsdiner in Zeddam bij terugkomst. Indien u gebruik maakt van de Zuidlijn is het niet mogelijk de Oad Taxi Service bij te boeken.

    Limburg Direct Lijn
    Voor de reizen naar Vianden (Luxemburg), Bouillon (België) en Valkenburg bestaat de mogelijkheid om onderweg in en uit te stappen. Stapt u onderweg uit, dan wordt er geen restitutie verleend voor het gemiste afscheidsdiner in Zeddam. Indien u gebruikt maakt van de Limburg Direct Lijn is het niet mogelijk de Oad Taxi Service bij te boeken.
    Let op: Als u via Zeddam wilt reizen, kies dan de opstapplaats en code van de servicelijn via Zeddam.

    Opstapplaatsen Limburg Direct Lijn:
    Boxmeer Burgemeester Hengstplein
    Venlo Uitgang NS Station
    Roermond Busstation bij Station NS
    Stein/Urmond Motel Stein, van der Valk, Mauritslaan 65 

     
    busreizen waarom oad

    Info over onze bussen



    Comfort Class Bus
    Onze reizen worden uitgevoerd per Comfort Class Bus en een aantal reizen bieden we aan met onze Excellent bus (dit wordt per vertrekdatum aangegeven). Onze bussen voldoen aan alle geldende eisen wat betreft veiligheid, comfort en milieu. Wij leggen de lat alleen nog iets hoger. Zo is Oad aangesloten bij de Stichting Keurmerk Touringcarbedrijf, zijn we ISO 9001 gecertificeerd en worden de bussen uitstekend onderhouden door onze eigen gespecialiseerde monteurs.

    Kenmerken Comfort Class Bus:
    • aantal zitplaatsen variërend van 36 t/m 52 met onderlinge afstand van 85 cm
    • comfortabele stoelen met luxe bekleding
    • ruim verstelbare rugleuning en voetsteun
    • uitklapbare tafeltjes met bekerhouder
    • passagiersstoelen zijwaarts verstelbaar
    • airco en warmteregeling
    • persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting
    • audio DVD Multimedia systeem (LCD-schermen)
    • toilet
    • milieuvriendelijke Euro-5 of Euro-6 motoren
    • wifi aan boord bij alle rondreizen, wandelreizen en fietsvakanties
    • een aantal bussen hebben per zitplaats een USB-aansluiting voor het opladen van uw telefoon of iPad



    Excellent bus
    Reizen in kleiner gezelschap wordt steeds populairder evenals comfort tijden de reis. Oad biedt daarom het hele jaar door een groot aantal reizen aan met de Excellent bus. U reist dan met maximaal 34 personen. Een vakantie met deze luxe bus is een geweldige ervaring. En zoals een van onze reizigers deze bus een omschreef: 'Dit is een vijfsterrenhotel op wielen'. Op alle Excellent-reizen kunt u gebruik maken van wifi. De eerste 100mb ontvangt u gratis.

    Kenmerken Excellent Bus:
    • aantal zitplaatsen 34 met onderlinge afstand van 85 cm
    • comfortabele leren fauteuils (ook zijwaarts verstelbaar)
    • ruim verstelbare rugleuning en voetsteun
    • uitklapbare tafeltjes met bekerhouder
    • airco en warmteregeling
    • persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting
    • 230V stopcontacten
    • per stoel een eigen entertainmentsysteem waarmee u films kunt kijken of muziek luisteren
    • LCD-schermen en laptop aansluiting
    • een camera aan de voorzijde van de bus geeft u een blik op de weg via uw eigen scherm
    • gelijkvloers toilet achterin de bus. U hoeft de trap niet af
    • keuken met o.a. koelkast, vriezer, koffiezetapparaat en magnetron
    • extra zitje met vier stoelen en tafel bij de keuken
    • Wifi aan boord
    • milieuvriendelijke Euro-6 of Euro- 5 motoren
     

     

    Minimum aantal deelnemers



    Voor alle groepsreizen geldt een minimum aantal deelnemers van 25 personen. Met minder mensen kan de reis helaas niet worden uitgevoerd. Mocht dit gebeuren dan wordt u altijd een alternatief aangeboden en ontvangt u tijdig bericht. Afhankelijk van uw reisduur is dit:
    • Reisduur t/m 6 dagen: uiterlijk 8 dagen voor vertrek;
    • Reisduur van 7 t/m 10 dagen: uiterlijk 14 dagen voor vertrek;
    • Reisduur va. 10 dagen: uiterlijk 21 dagen voor vertrek.

    Kunt of wilt u geen gebruik maken van het aangeboden alternatief, dan worden de door u betaalde reissom volledig teruggestort.

    De aanvangsdatum van uw groepsreis geldt altijd als uitgangspunt. Bij vlieg-busreizen geldt een minimaal aantal deelnemers van 18 personen. 

     

    Verzekeringen

    Is een verzekering noodzakelijk?
    Wij raden u zeker aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Op deze site kunt u tijdens het boeken van uw reis bij stap "Extra's" een verzekering bijboeken.

    Reis- en annuleringsverzekering
    Allianz Global Assistance Reisverzekering Europadekking Combinatie B
    Met deze verzekering bent u in heel Europa verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en onvoorziene kosten indien u eerder naar huis moet.

    Annuleringsverzekering
    De annuleringsverzekering vergoedt uw kosten wanneer u onverhoopt niet (meer) kunt reizen omdat u vanwege
    ernstige omstandigheden verhinderd bent. Zowel bij annulering voor vertrek als bij het afbreken van uw vakantie wordt de volledige reissom vergoed. De premie bedraagt 6% van de reissom + 21% assurantiebelasting en € 5,45 poliskosten.
    * Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij
    u naar oad.nl/voorwaarden.
     

     

    Grensdocumenten


    Algemene informatie
    Neemt u naast de (geprinte) reisbescheiden altijd een geldig legitimatiebewijs mee zoals paspoort of identiteitskaart. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste grensdocumenten. Voor meer informatie over de juiste grensdocumenten verwijzen wij u naar www.cibt.nl.

    Hebben de kinderen een eigen paspoort nodig?
    Sinds 26 juni 2012 moeten kinderen volgens informatie van de overheid beschikken over een eigen grensdocument. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig. Dit is het gevolg van een wijziging van Europese regelgeving die voorschrijft waaraan grensdocumenten moeten voldoen. Hierin wordt het beginsel van één persoon per paspoort geregeld.

    Meereizend kind met andere achternaam
    Wanneer u een kind jonger dan 15 jaar meeneemt op reis en het kind heeft een andere achternaam dan de volwassene waarmee het op reis gaat, dan is het noodzakelijk dat het kind een verklaring bij zich heeft (in het Engels) waarin staat dat de achterblijvende ouder, (die deze achternaam draagt) toestemming geeft voor de reis. Bij deze brief moet ook een kopie van het paspoort van de toestemminggever aanwezig zijn. 

     

    Babies en Kinderen


    Algemeen
    • Leeftijd: 0 t/m 1 jaar.
    • Leeftijd op de datum van vertrek is bepalend.
    • Baby's tellen niet mee bij het bepalen van de reissom.
    • Baby's hebben geen recht op een eigen stoel in het vliegtuig of in de bus. Baby's kunnen meestal gratis bij de ouders op de kamer verblijven en betalen voor het vervoer een klein percentage van de volwassenenprijs of slechts administratiekosten. 

     

    Huisdieren


    Busreizen
    Voor alle busreizen geldt, dat huisdieren niet toegestaan zijn.

    Disneyland Paris en huisdieren
    Huisdieren zijn niet toegestaan in Disneyland® Paris, m.u.v. blindengeleidehonden. Dit dient u aan te vragen. Er is een kennel bij de grote parkeerplaats van de Disney Themaparken (Accueil Animeaux) waar u uw huisdier tegen betaling kunt achterlaten. Uw huisdier wordt niet uitgelaten, maar krijgt wel te eten. Tatoeage en inentingsbewijs tegen hondsdolheid is verplicht. Indicatieprijs ca. € 8 overdag, € 12 voor 24 uur. 

     

    Gevonden voorwerpen


    Voorwerpen verloren tijdens uw vakantie?
    Uw verloren voorwerpen kunt u aan ons doorgeven.
    Klik hier voor het formulier waarmee u dit aan ons door kunt geven.
     

     

    Reactie/Klacht



    Onze afdeling Klantenservice beantwoordt graag uw vragen en reacties.
    Heeft u een klachten of wilt u iets doorgeven over een reeds gemaakte reis? U kunt deze indienen via onderstaande formulier.
    Wij streven ernaar zo spoedig mogelijk een besluit te nemen over uw klacht.
    Formulier voor reactie en/of klacht over uw reis

    Het kan zijn dat u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op de site. U kunt uw vraag telefonisch of per email stellen:
    Wij proberen uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

    Bellen Call Center
    Telnr: 0547-28 44 88
    Ma t/m woe 09.00-18.00 uur
    Do en vr 09.00-19.00 uur
    Zaterdag 09.00-16.30 uur

    E-mail sturen
    U kunt ook uw vraag stellen via het contactformulier.

    Adres
    Oad Bus B.V.
    Breukersweg 2
    7471 ST, Goor
    The Netherlands 

     

    Mindervaliden

    Excursiereizen
    Oad verzoekt haar klanten om eventuele bijzonderheden die van belang kunnen zijn voor een correcte uitvoering van de reis, reeds bij reservering op te geven. Dat geldt bijvoorbeeld voor een noodzakelijk dieet, maar ook voor een verstandelijk of lichamelijke beperking. Oad maakt op basis van die informatie een afweging of een bepaalde reis niet een te zwaar programma kent, of hotels geschikt zijn voor minder valide gasten enz. Het beleid dat Oad hanteert ten aanzien van deelname van lichamelijk of verstandelijk gehandicapten aan haar reizen doet recht aan de belangen van zowel gehandicapten als valide reizigers en is als volgt:

    (Verstandelijk) gehandicapten op excursiereizen
    Oad hanteert op de excursiereizen een richtlijn van maximaal 8 verstandelijk gehandicapten met minimaal 2 begeleiders op een reisgezelschap van gemiddeld 25 personen. Een groter aantal niet valide reizigers drukt verhoudingsgewijs naar onze mening een te groot stempel op de (praktische) uitvoering van reis en de beleving door valide reizigers. Dit beleid wordt ook gesteund door de Geschillencommissie Reizen.

    Klanten met een mobiliteitsbeperking op excursiereizen
    Op de excursiereizen hanteert Oad een richtlijn van maximaal 2 reizigers met een rolstoel/rollator, mede vanwege de beperkte bagageruimte in touringcars voor de rolstoelen. De rolstoel dient inklapbaar te zijn. De reizigers dienen zelf te kunnen in- en uitstappen, of voor eventuele hulp zorg te dragen. Onze reisbegeleiders zijn hiertoe niet bevoegd, noch opgeleid. Denkt u hieraan ook bij noodsituaties waar snel hulp noodzakelijk is.

    Riviercruises
    In het specifieke geval van riviercruises, geldt het volgende. Per afvaart is de richtlijn 8 verstandelijk gehandicapten plus 2 begeleiders. Voorwaarde is dat de begeleiding met de gasten aan een eventuele veiligheidsoefening deelnemen en het evacuatieplan bespreken voor het geval calamiteiten plaatsvinden. Voor de cruises met de Rigoletto, Verdi of Carmen geldt geen maximum voor het meenemen van een rolstoel (mits inklapbaar) of rollator. Soms wordt echter, bijvoorbeeld door reders van cruiseschepen, een afwijkend beleid gehanteerd om redenen van veiligheid en risico-aansprakelijkheid. Bij een calamiteit kunnen hier dermate grote risico's ontstaan dat het calamiteitenplan niet correct kan worden uitgevoerd. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan de smalle gangpaden op schepen, het niet (verplicht) aanwezig zijn van liften op een schip et cetera.

    Rondreizen
    Voor rondreizen geldt dat een goede mobiliteit noodzaak is. Er is sprake van meerdere accommodaties die wisselen van naam, faciliteiten, ligging etc. Voorts is de programma-invulling vaak dermate complex, dat een rolstoel of rollator van invloed kan zijn op de haalbaarheid van het reisschema. De touringcar kan niet overal komen en staat regelmatig op een andere plaats weer klaar dan waar de gasten zijn uitgestapt. Wij kunnen dan ook helaas nauwelijks reizigers met een rolstoel of rollator op deze reizen aannemen.

    Bekijk hier overzicht reizen en vertrekdata waar minder valide reizigers aan deelnemen.

    Disneyland® Paris
    Veel restaurants, winkels, toiletten zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Helaas is een (groot) aantal attracties vanwege veiligheidsvoorschriften niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Minder valide gasten, mensen die slecht ter been zijn en rolstoelgebruikers willen wij er op wijzen dat zij zelf moeten zorgen voor begeleiding die hen helpt bij het in- en uitstappen in de bus, tijdens stops of in een attractie. Oad-reisleiding en chauffeurs evenals Cast Members van Disneyland® Paris zijn niet opgeleid noch bevoegd om gasten hierbij te helpen. Rolstoelen zijn te huur bij de ingang van de Disney Parken. Blindengeleidehonden worden toegelaten tot de Parken, maar niet tot alle attracties. De Kidsbus is door zijn uitvoering (bovenin normale zitplaatsen, onderin aangepaste zitplaatsen en tafeltjes) niet geschikt voor volwassen rolstoelgebruikers.

    Het vervoer van inklapbare rolstoelen in onze bussen is normaliter mogelijk, maar aan een maximum gebonden vanwege de doorgaans beperkte bagageruimte. Een (groot) aantal attracties is bovendien niet toegankelijk voor geestelijk gehandicapten, blinden, doven, slechthorenden, zwangere vrouwen en mensen met hart- of rugklachten. Disneyland® Paris behoudt zich te allen tijde het recht voor de toegang tot een attractie te weigeren vanwege veiligheidsvoorschriften. Gereduceerde entreetickets voor het Park zijn uitsluitend ter plaatse verkrijgbaar. Meer informatie vindt u in de gids "Disabled Guest Guide" verkrijgbaar in de Parken. U bent gehouden deze meteen bij aankomst in de Parken af te halen en u te melden.


     

     

    Voorboekingen


    Kan ik mij alvast inschrijven voor een reis voor volgend seizoen?
    Dat is mogelijk. Via onderstaande link kunt u een voorboeking maken voor een reis die op dit moment nog niet boekbaar is. Voordat de betreffende reis algemeen boekbaar wordt, krijgt u bericht van ons.

    Klik hier voor het voorboekingsformulier