busreizen waarom oad

    Service & Contact



    Telefonisch Contact
    Voor reisinformatie of een bestaande/nieuwe reservering

    Telefoonnummer: 0547-28 44 88
    Maandag: 09.00-19.00 uur
    Dinsdag: 09.00-19.00 uur
    Woensdag: 09.00-19.00 uur
    Donderdag: 09.00-19.00 uur
    Vrijdag: 09.00-19.00 uur
    Zaterdag: 09.00-16.30 uur
    Zondag: 10.00-14.00 uur

    Contact bij een noodgeval buiten de openingstijden
    Heeft u buiten de kantooruren een noodgeval dan kunt u ons bereiken op 0547-28 44 33 (noodnummer)!

    Contactformulier
    Stuur ons een bericht middels een contactformulier .

    Reactie / Klacht
    Heeft u een klacht of wilt u iets doorgeven over een reeds gemaakte reis? U kunt deze indienen via onderstaande formulier. Wij streven ernaar zo spoedig mogelijk een besluit te nemen over uw klacht. Formulier voor reactie en/of klacht over uw reis

    Overige contactgegevens
    Oad Touroperating B.V.
    Vonderweg 44 | 7468 DC Enter
    Marketing & Sales: 0547-28 44 77 (kies 2)
    Financiële Administratie: 0547-28 44 77 (kies 3)
    Groepsreizen op maat: 0547-28 44 77 (kies 1)
    E-mail: info@oad.nl
    Website: www.oad.nl
    Rekeningnummer: ING Bank IBAN: NL66 INGB 0688 0330 24
    KvK: 59080531
    BTW: NL8533.08.378.B01 

     
    busreizen waarom oad

    Over deze website



    Als ik een reis heb gevonden, hoe kan ik deze dan online boeken?
    Als u de prijs heeft bepaald, dan krijgt u rechts in beeld kassabon te zien met de button 'verder naar boeken'. U kunt vervolgens in slechts enkele stappen de reis boeken!

    Hoe weet ik of de reis 'echt' is geboekt?
    U krijgt binnen enkele minuten na boeken een bevestigings-mail toegestuurd. Hierop staan alle gegevens, zoals uw geboekte reis, uw reserveringsnummer, de reizigers, de totale reissom, uw contactgegevens en informatie over de wijze van afhandeling/betaling.

    Hoe kan ik de reis betalen?
    Meerdaagse reizen, binnen 6 weken voor vertrek kunt u direct online betalen, in een beveiligde omgeving via Ideal. Alle grote Nederlandse banken doen aan deze betalingswijze mee. U betaalt in uw eigen vertrouwde internetbankomgeving. Ideal is net zo veilig als internetbankieren.
    U krijgt (via email) de bevestiging of de reservering van uw reis is gelukt.
    Meerdaags reizen buiten 6 weken voor vertrek hoeft u niet online te betalen. U kunt kiezen voor online aanbetaling of voor een achteraf (aan)betaling.

    Verzilveren Oad reischeque
    U kunt een Oad reischeque helaas niet online verzilveren. Zodra u uw reis heeft geboekt, dan kunt u het reserveringsnummer en de reischeque-nummers mailen naar info@oad.nl, passen wij de factuur voor u aan. U ontvangt dan een nieuwe bevestiging/factuur.

    Kan ik van alle reizen op deze site online beschikbaarheid en prijs bepalen en/of boeken?
    Van de all reizen die op deze site worden gepubliceerd kunt u real-time (direct) de beschikbaarheid en de reissom bepalen. Indien de reis op de vertrekdatum of reisduur niet (meer) beschikbaar is voor het aantal personen dat u ingeeft, dan biedt het systeem u alternatieve vertrekdata en reisduren aan waarop de reis wel beschikbaar en (online) boekbaar is.

    Heeft u reeds een reis geboekt , maar kunt u hem nu niet meer vinden op de website?
    Dan is de reis nu niet meer beschikbaar.

    Wat betekent op aanvraag?
    De gevraagde kamer is niet beschikbaar. We kunnen echter wel proberen om deze extra voor u in te kopen. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend. Wanneer de kamer beschikbaar is, maakt dit uw aanvraag definitief. U krijgt bericht van ons of wij de accommodatie voor u hebben kunnen reserveren. Als dit niet gelukt is mag de boeking kosteloos geannuleerd worden.

    Kan ik een geboekte reis online wijzigen of annuleren?
    Het is niet mogelijk een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kunt nu contact met ons opnemen of met onze call center. Houdt u wel rekening met eventuele wijzigingskosten. De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn hebben van 7 werkdagen maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.

    Wat is het verschil tussen een rondreis en een excursiereis?
    Bij een rondreis reist u per bus of per vliegtuig naar het land van bestemming. Ter plaatse reist u van plaats naar plaats en van hotel naar hotel. Het programma is met zorg uitgestippeld en de rondreis wordt begeleid door deskundige reisleiding. Bij een excursiereis verblijft u gedurende uw hele vakantie in hetzelfde hotel. Van daaruit maakt u de mooiste excursies in de omgeving. Uiteraard vertelt de reisleiding u alles over de bezienswaardigheden die u bezoekt. Alles gaat in een rustig tempo, zodat u voldoende gelegenheid hebt om optimaal van alle bezienswaardigheden te genieten. Bovendien is er voldoende vrije tijd om er zelf op uit te trekken.

    Wat is bij de prijs inbegrepen?
    Op deze site kunt u de reissom berekenen aan de hand van het aantal personen, de leeftijd van de kinderen, de reisduur, de vertrekdatum en het gewenste kamertype. Tijdens het boeken van uw reis kunt u nog eventueel extra's bij boeken.
    Houdt u er rekening mee dat er ter plaatse nog bijkomende kosten kunnen zijn, zoals excursies op eigen gelegenheid. Meer informatie vindt u bij de door u gekozen reis onder de tabbladen ‘Accommodatie’ en ‘Reisinformatie’.
     

     
    busreizen waarom oad

    Annuleren / wijzigen

    Kan ik mijn boeking online (kosteloos) annuleren / wijzigen?
    Het is niet mogelijk een reeds geboekte reis online te wijzigen of te annuleren. Voor een wijziging kunt u contact met ons opnemen. Houdt u wel rekening met eventuele wijzigingskosten. De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn hebben van 7 werkdagen maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.
    Call Center
    Telefoonnummer: 0547 28 44 88
    Maandag: 09.00-18.00 uur
    Dinsdag: 09.00-18.00 uur
    Woensdag: 09.00-18.00 uur
    Donderdag: 09.00-19.00 uur
    Vrijdag: 09.00-18.00 uur
    Zaterdag: 09.00-16.30 uur
    Zondag: gesloten 

     
    busreizen waarom oad

    Reisbescheiden



    Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
    Uw reisbescheiden ontvangt u ca. 14 dagen voor vertrek op het door u opgegeven e-mailadres, mits wij uw betaling volledig ontvangen hebben. Boekt u een reis die al binnen 14 dagen vertrekt, dan ontvangt u binnen 2 dagen de reisbescheiden per e-mail. Voor een dagtocht ontvangt u uiterlijk 3 dagen voor vertrek de opstaptijd per e-mail.
    De reisbescheiden bestaan o.a. uit het busvoucher of vliegticket, definitieve vertrektijden, adres(sen) van de hotel(s) waar u verblijft, informatie voor de thuisblijvers en algemene informatie omtrent de reis.

    Ontvang ik geen kofferlabels?
    Bij uw reisbescheiden zijn geen kofferlabels meer toegevoegd.

    Vanaf vertrekdatum 1 augustus 2014 maken wij gebruik van bagagestickers.
    Indien u gebruik maakt van de servicelijnen krijgt u van de chauffeur een Oad bagagesticker met hierop de gegevens van uw reis.

    Op deze bagagesticker staat onder andere de heen/terugreisdatum, reserveringsnummer, busnummer en klantnaam. De chauffeur zal deze bagagestickers op uw koffer plakken. Indien u op eigen gelegenheid naar de busterminal in Zeddam of Moerdijk gaat, dan krijgt u deze bagagestickers van onze coördinator bij de busterminal.

    Oad biedt u op de heenreis kofferservice aan. Wij zorgen ervoor dat uw koffer in de juiste bus wordt geplaatst. Het op uw bagagesticker vermelde nummer komt overeen met het nummer van de bus vanaf de busterminal naar uw vakantiebestemming. De bagage per persoon dient beperkt te blijven tot één koffer van normale afmetingen (max. 20 kg. per persoon) en 1 stuk handbagage. 

     
    busreizen-taxi-service.png

    Oad Taxi Service Direct



    U wordt vanaf uw huisadres naar ons overstappunt Zeddam of Moerdijk gebracht. Afhankelijk van de route en planning, is het mogelijk dat uw rit gecombineerd wordt (beperkt tot 3 adressen en maximale extra reistijd van één uur). U kunt deze taxi reserveren voor vertrekperiode 1 mei t/m 30 september al vanaf € 65,- per persoon per enkele reis (kosten variëren per opstapplaats).

    De voordelen op een rij
    • u wordt thuis opgehaald en gebracht
    • elk huisadres is een opstapplaats (behalve op de Waddeneilanden en in Zeeuws-Vlaanderen)
    • u hoeft anderen niet te vragen u weg te brengen of op te halen
    • chauffeurs helpen u met uw bagage

    Ook per enkele reis te boeken
    U heeft de mogelijkheid deze service te combineren met onze (gratis) servicelijn. U boekt dan bijvoorbeeld voor de heenreis de Oad Taxi Service Direct en op de terugreis maakt u gebruik van de servicelijn.

    Reserveren
    U reserveert de Oad Taxi Service het beste meteen bij het boeken van uw reis. Uiteraard kunt u deze ook nog reserveren of wijzigen tot 15 dagen voor uw vertrek.  

     
    busreizen-zeddam.png

    Overstappunt Zeddam



    U kunt per Oad servicelijn (gratis), met eigen auto of per Taxi Service Direct naar ons overstappunt in Zeddam komen. Het vertrouwde overstappunt bij Hotel Ruimzicht in Zeddam (Gelderland) ligt dichtbij de Duitse grens en wordt flink uitgebreid. Meer parkeervoorzieningen, extra ruimte voor Oad in de eetzalen en u kunt voor en na uw vertrek tegen een scherp tarief overnachten. Dat is pas ontspannen op vakantie!

    Adres:
    Overstappunt Zeddam Kilderseweg 19 - 7038 EH Zeddam (A12 afrit 30)

    Hoe laat vertrekt de bus vanaf het overstappunt?
    Tussen 9.30 uur en 10.00 uur vertrekken de bussen.

    Hoe laat moet ik bij het overstappunt zijn?
    U dient tussen 09:00 en 09:15 uur bij het overstappunt aanwezig te zijn.

    Kan ik ook overnachten bij het overstappunt?
    Ja, dat kan. Echt ontspannen begint uw reis wanneer u de avond voor vertrek met eigen auto naar ons overstappunt rijdt. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt bent u perfect voorbereid op uw vakantie. Indien u een overnachting heeft gereserveerd, dan is parkeren gratis zolang u op vakantie bent.

    U dient de overnachting rechtstreeks te reserveren bij:
    Hotel Restaurant Ruimzicht
    T: 0314-651941, info@ruimzicht.com

    Oad voordeeltarief - logies & ontbijtbuffet
    Het hotel beschikt over een à la carte restaurant, een hotelbar en twee typen kamers; Classic (basisinrichting) en de Comfort (recent vernieuwd). Wifi is gratis in dit hotel.
    ----------------------Classic - Comfort
    2-pers. kamer € 77,50 - € 87,50
    1-pers. kamer € 55,00 - € 67,50
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis.

    Wat zijn de parkeerkosten?
    Indien u geen voorovernachting heeft geboekt, maar toch uw auto in Zeddam wilt parkeren, dan betaalt u slechts € 15,- voor een week. Verblijft u langer dan een week, dan betaalt u € 20,- per keer.

    Hoe laat vertrekt de servicelijn?
    U ontvangt ca. 15 dagen voor vertrek uw reisbescheiden en hier staan uw definitieve vertrektijd.  

     
    busreizen-moerdijk.png

    Overstappunt Moerdijk



    Waar is jullie overstappunt?
    U kunt per Oad servicelijn (gratis), met eigen auto of per Taxi Service Direct naar ons overstappunt in Moerdijk komen. Het vertrouwde overstappunt is bij Hotel De Gouden Leeuw in Moerdijk.

    Adres:
    Overstappunt Moerdijk Moerdijkseweg 1
    4765 SJ Zevenbergschen Hoek

    Hoe laat moet ik bij het overstappunt zijn?
    U dient tussen 09:00 en 09:15 uur bij het overstappunt aanwezig te zijn.

    Hoe laat vertrekt de bus vanaf het overstappunt?
    Tussen 09.30 uur en 10.00 uur vertrekken de bussen.

    Kan ik ook overnachten bij het overstappunt?
    Ja, dat kan. Echt ontspannen begint uw reis wanneer u de avond voor vertrek met eigen auto naar ons overstappunt rijdt. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt bent u perfect voorbereid op uw vakantie. Indien u een voorovernachting heeft geboekt, dan is parkeren gratis zolang u op vakantie bent.

    Vertrek u op een vrijdag? Dan kunt u overnachten in Hotel Restaurant De Gouden Leeuw
    Adres: Moerdijkseweg 1 | 4765 SJ Zevenbergschen Hoek
    info@degoudenleeuw.nl | T: 0168-452360

    Hotel Restaurant De Gouden Leeuw - Oad voordeeltarief inclusief ontbijtbuffet:
    Het hotel beschikt over comfortabele kamers en een restaurant. Wifi is gratis in dit hotel.
    2-persoonskamer € 85,00
    1-persoonskamer € 70,00
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis. U dient de overnachting rechtstreeks bij het hotel te boeken

    Vertrekt u op een maandag? Dan kunt u overnachten in hotel Hotel De Borgh (ca. 10 km van de opstapplaats Zevenbergschen Hoek).
    Adres: IJshof 1 | 4761 BE Zevenbergen
    info@hoteldeborgh.nl | 0168 324344

    Hotel De Borgh - Oad voordeeltarief inclusief ontbijtbuffet en toeristenbelasting:
    2-persoonskamer € 90,00
    1-persoonskamer € 76,00
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis. U dient de overnachting rechtstreeks bij het hotel te boeken
    De gasten die in hotel De Borgh overnachten kunnen nog steeds kosteloos hun auto parkeren bij de opstapplaats de Gouden Leeuw in Moerdijk gedurende hun vakantie, u dient wel bij de receptie een parkeerkaart te halen.

    Wat zijn de parkeerkosten?
    Indien u geen voorovernachting heeft geboekt, maar toch uw auto in Moerdijk wilt parkeren, dan betaalt u slechts € 15,- voor de gehele vakantie.  

     
    busreizen waarom oad

    Limburg Direct Lijn



    Voor de reizen naar Vianden (Luxemburg), Bouillon (België) en Schin op Geul bestaat de mogelijkheid om onderweg in en uit te stappen. Stapt u onderweg uit dan wordt er geen restitutie verleend voor het gemiste afscheidsdiner in Zeddam. Indien u gebruikt maakt van de Limburg Direct Lijn is het niet mogelijk de Oad Taxi Service bij te boeken.

    Opstapplaatsen Limburg Direct Lijn
    Boxmeer Burgemeester Hengstplein
    Venlo Uitgang NS Station
    Roermond Busstation bij Station NS
    Stein/Urmond Motel Stein, van der Valk, Mauritslaan 65 

     
    busreizen waarom oad

    Informatie over bussen



    Comfort Class Bus
    Onze reizen worden uitgevoerd per Comfort Class Bus en een aantal reizen bieden we aan met de Excellent bus (dit wordt per vertrekdatum aangegeven). De bussen voldoen aan alle geldende eisen wat betreft veiligheid, comfort en milieu.

    Kenmerken Comfort Class Bus:
    • zitplaatsen met onderlinge afstand van 85 cm
    • comfortabele stoelen met luxe bekleding
    • ruim verstelbare rugleuning en voetsteun
    • uitklapbare tafeltjes met bekerhouder
    • airco en warmteregeling
    • persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting
    • toilet



    Excellent bus
    Reizen in kleiner gezelschap wordt steeds populairder evenals comfort tijden de reis. Oad biedt daarom het hele jaar door een groot aantal reizen aan met de Excellent bus. U reist dan met maximaal 34 personen. Een vakantie met deze luxe bus is een geweldige ervaring. En zoals een van onze reizigers deze bus een omschreef: 'Dit is een vijfsterrenhotel op wielen'.

    Kenmerken Excellent Bus:
    • aantal zitplaatsen 34 met onderlinge afstand van 85 cm
    • comfortabele fauteuils (ook zijwaarts verstelbaar)
    • ruim verstelbare rugleuning en voetsteun
    • uitklapbare tafeltjes met bekerhouder
    • airco en warmteregeling
    • persoonlijke leeslampjes met LED-verlichting
    • 230V stopcontacten
    • LCD-schermen en laptop aansluiting
    • een camera aan de voorzijde van de bus, dat geeft u een blik op de weg
    • keuken met o.a. koffiezetapparaat, koelkast, vriezer en magnetron
    • milieuvriendelijke Euro-6 of Euro- 5 motoren 

     
    busreizen waarom oad

    Minimum aantal deelnemers



    Voor alle groepsreizen (busexcursie en rondreizen) geldt een minimum aantal deelnemers van 25 personen. Bij vlieg-busreizen geldt een minimum aantal deelnemers van 18 personen. Met minder mensen kan de reis helaas niet worden uitgevoerd. Mocht dit gebeuren dan wordt u altijd een alternatief aangeboden en ontvangt u tijdig bericht. Kunt of wilt u geen gebruik maken van het aangeboden alternatief, dan wordt de door u betaalde reissom volledig teruggestort.

    Afhankelijk van uw reisduur is dit:
    • Reisduur t/m 6 dagen: uiterlijk 8 dagen voor vertrek;
    • Reisduur van 7 t/m 10 dagen: uiterlijk 14 dagen voor vertrek;
    • Reisduur va. 10 dagen: uiterlijk 21 dagen voor vertrek.

    De vertrekdatum van uw groepsreis geldt altijd als uitgangspunt.

    Riviercruises
    Voor alle reizen geldt een minimum aantal deelnemers. Het minimum aantal is afhankelijk van de geboekte riviercruise en ligt tussen de 48 en 75 personen. Met minder kan de reis helaas niet worden uitgevoerd. Mocht dit gebeuren dan wordt u altijd een alternatief aangeboden en ontvangt u tijdig bericht. Kunt of wilt u geen gebruik maken van het aangeboden alternatief, dan wordt de door u betaalde reissom volledig teruggestort.

    Afhankelijk van uw reisduur:
    • t/m 6 dagen: uiterlijk 8 dagen voor vertrek
    • van 7 tot 10 dagen: uiterlijk 14 dagen voor vertrek
    • vanaf 10 dagen: uiterlijk 21 dagen voor vertrek
    De vertrekdatum van uw reis geldt altijd als uitgangspunt.
    De vertrekdatum van uw groepsreis geldt altijd als uitgangspunt. 

     
    busreizen waarom oad

    Bagage

    Hoeveel bagage mag ik meenemen wanneer ik met de bus op reis ga?
    Voor busreizen geldt, vanwege veiligheidsvoorschriften en de beperkte beschikbare ruimte, dat u per persoon 1 bagagestuk van maximaal 20 kg en 1 stuk handbagage mag meenemen.

    Mag ik mijn rolstoel of rollator meenemen in de bus?
    U mag een rolstoel of rollator meenemen in de bus. Het meenemen van rolstoelen/rollators is gelimiteerd en bent u verplicht om dit bij boeking aan ons door te geven. Oad hanteert een richtlijn van maximaal 3 rolstoelen/rollators per reis en het meenemen van een hulpmiddel is op basis van beschikbaarheid i.v.m. de beperkte ruimte in de bus. U dient zelfstandig in staat te zijn in en uit de bus te stappen. Indien u hiertoe niet in staat bent, dient u zelf zorg te dragen voor een begeleider tijdens de reis. Onze reisbegeleiders zijn hiertoe niet bevoegd, noch opgeleid. Rolstoelen en rollators moeten altijd inklapbaar zijn. Bij rondreizen is het niet mogelijk om een rolstoel/rollator mee te nemen.

    Ik vlieg met Transavia, is mijn bagage inbegrepen?
    Bij de vlieg-busreizen van Oad met Transavia is ruimbagage niet inbegrepen (m.u.v. de wandel 4-daagsen naar Marbella, Mallorca en Toscane).
    Handbagage -> Per volwassene/kind mag u 1 stuk handbagage meenemen. Het gewicht van de handbagage mag maximaal 10 kg wegen. Het formaat van de handbagage bedraagt max. 45 x 40 x 25 cm.

    Ruimbagage -> Zolang u nog niet (online) bent ingecheckt, kunt u ruimbagage bijboeken. U betaalt één helder tarief voor het totale gewicht van uw ruimbagage per enkele reis:
    voor 15 kg betaalt u € 13,-
    voor 20 kg betaalt u € 18,-
    voor 25 kg betaalt u € 23,-
    voor 30 kg betaalt u € 28,-
    voor 40 kg betaalt u € 38,-

    U kunt uw ruimbagage zelf gemakkelijk en voordelig online bijboeken via transavia.com. Ga naar www.transavia.com
    > Ga naar transavia.com -> Beheer je boeking -> Boek ruimbagage
    > Vul bij boekingsnummer het Oad reserveringsnummer (8-cijferig)
    > Vul uw achternaam in
    > Vul uw vertrekdatum in
    > Klik op Bekijk boeking

    Ik vlieg met KLM, is mijn bagage inbegrepen?
    Handbagage -> U mag 1 stuk handbagage + 1 stuk accessoire gratis aan boord meenemen. De tas of koffer dienen de volgende afmetingen te hebben: max. 55 x 25 x 35 cm (L x B x H). De accessoire bestaat uit een handtas, aktetas, camera of laptop. Samen dienen de handbagagestukken max. 12 kg te wegen. De accessoire dient de volgende afmeting te hebben: max . 40 x 30 x 15. Houdt er rekening mee dat de omvang en het gewicht van uw handbagage gecontroleerd kan worden.

    Ruimbagage -> Ruimbagage is niet inbegrepen m.u.v. de Rusland reizen. Iedere koffer mag max. 158 cm (62 inch) (l + b + h) groot zijn en max. 23 kg wegen. Indien u online voor aankomst op de luchthaven uw ruimbagage aanmeldt op KLM.nl dan betaalt u een tarief van € 25,- per stuk per enkele reis voor het eerste stuk ruimbagage (max. 23 kg).

    Hoe geef ik mijn ruimbagage door aan KLM?
    U kunt uw ruimbagage op de volgende manier doorgeven:
    -> Ga naar klm.nl mijn reis
    -> Kies voor Login met mijn boekingscode
    -> Boekingscode vindt u op uw ontvangen e-tickets onder de naam Airline reference of Boekings reference (6-tekens groot)
    -> Vul uw achternaam in en klik op Inloggen
    Uw e-ticket ontvangt u circa 14 dagen voor vertrek van ons.

    Wintersport Canada
    Deze winter mag je gratis je wintersport-uitrusting meenemen naar Edmonton! Dus naast je koffer (max. 23 kg) kun je je ski’s of snowboard en schoenen ook zonder kosten meenemen. Deze actie geldt alleen op de vluchten Amsterdam-Edmonton v.v.
    Vlieg je naar Calgary dan is je koffer (max. 23 kg) bij de prijs inbegrepen. Voor het meenemen van je ski- en snowboardspullen, betaal je € 50,- per enkele reis. Je mag dan 1 paar ski's of 1 snowboard per persoon inchecken en een aparte tas voor je schoenen.

     

     
    busreizen waarom oad

    Verzekeringen



    Is een verzekering noodzakelijk?
    Wij raden u zeker aan een goede reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Op deze site kunt u tijdens het boeken van uw reis bij stap "Extra's" een verzekering bijboeken.

    Reis- en annuleringsverzekering
    Tijdens het boeken van uw reis kunt u een reis- en of een annuleringsverzekering van Allianz Global Assistance afsluiten.

    Allianz Global Assistance Reisverzekering Europadekking Combinatie
    Met deze verzekering bent u in heel Europa verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en onvoorziene kosten indien u eerder naar huis moet. De premie bedraagt € 1,85 per persoon per dag.

    Reisverzekering Werelddekking (excl. Verenigde Staten en Canada)
    Met deze verzekering bent u in de gehele wereld, exclusief de Verenigde Staten van Amerika en Canada, verzekerd voor onder meer medische kosten, bagage en onvoorziene kosten indien u eerder naar huis moet. De premie bedraagt € 2,75 per persoon per dag.

    Annuleringsverzekering
    De annuleringsverzekering vergoedt uw kosten wanneer u onverhoopt niet (meer) kunt reizen omdat u vanwege ernstige omstandigheden verhinderd bent. Zowel bij annulering voor vertrek als bij het afbreken van uw vakantie wordt de volledige reissom vergoed. De premie bedraagt 6% van de reissom + 21% assurantiebelasting en € 5,45 poliskosten.
    Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij u naar oad.nl/voorwaarden
     

     
    busreizen waarom oad

    Grensdocumenten



    Algemene informatie
    U dient altijd in het bezit te zijn van een geldig paspoort of identiteitskaart. U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste grensdocumenten. Voor meer informatie over de juiste grensdocumenten verwijzen wij u naar www.cibt.nl. Het kan voorkomen dat voor bepaalde bestemmingen uw paspoort nog 3 of 6 maanden geldig moet zijn. Bijvoorbeeld reizen naar de Balkan, Rusland of Bosnië-Herzegovina.

    ETA reistoestemming Canada
    Het is voor reizigers naar Canada noodzakelijk om een Electronic Travel Authorization (ETA) te hebben als u aankomt in Canada per vliegtuig. De ETA voor Canada kan online aangevraagd worden. Daarvoor heeft u een aantal dingen nodig: een geldig paspoort, een e-mail adres en een creditcard. Iedere persoon moet zijn eigen ETA aanvragen. Reist u bijvoorbeeld met vier personen, dan moet de ETA 4x aangevraagd worden. De kosten voor de ETA zijn ca. 7 dollar per persoon. De ETA is vijf jaar geldig vanaf het moment van aanvragen. Het is raadzaam een ETA ruim op tijd aan te vragen.
    De ETA kan hier aangevraagd worden: https://onlineservices-servicesenligne.cic.gc.ca/eta/welcome.

    Hebben de kinderen een eigen paspoort nodig?
    Sinds 26 juni 2012 moeten kinderen volgens informatie van de overheid beschikken over een eigen grensdocument. Vanaf dat moment kunnen zij niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders of gezaghebber. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig. Dit is het gevolg van een wijziging van Europese regelgeving die voorschrijft waaraan grensdocumenten moeten voldoen. Hierin wordt het beginsel van één persoon per paspoort geregeld.

    Meereizend kind met andere achternaam
    Wanneer u een kind jonger dan 15 jaar meeneemt op reis en het kind heeft een andere achternaam dan de volwassene waarmee het op reis gaat, dan is het noodzakelijk dat het kind een verklaring bij zich heeft (in het Engels) waarin staat dat de achterblijvende ouder, (die deze achternaam draagt) toestemming geeft voor de reis. Bij deze brief moet ook een kopie van het paspoort van de toestemmingsgever aanwezig zijn. 

     
    busreizen waarom oad

    Disneyland Paris



    Algemeen
    Voor de veelgestelde vragen over Disneyland Paris verwijzen wij u naar de onderstaande link:
    • Bekijk hier de veelgestelde vragen van Disneyland Paris 

     
    busreizen waarom oad

    Huisdieren

    Busreizen
    Voor alle busreizen geldt, dat huisdieren niet toegestaan zijn.

    Disneyland Paris en huisdieren
    Om redenen van hygiëne en veiligheid worden huisdieren niet toegelaten tot de Disney Parken. Blindengeleidehonden van slechtziende en blinde gasten zijn van deze regel uitgezonderd.
    Laat je hond of kat in goede handen achter in het Animal Care Centre. Dit pension is te vinden vlakbij het parkeerterrein. Je huisdier dient een penning te dragen en je moet beschikken over het vaccinatieboekje waaruit blijkt dat het dier recent tegen hondsdolheid is ingeënt (langer dan een maand en minder dan een jaar) vertaald in het Frans en uitgegeven door een officiële dierenarts. Je dient uw dier zelf uit te laten. Het wordt aangeraden om zelf eet- en drinkbakken mee te nemen. Kosten ca. € 25,- per dag. Blijft de hond ook 's nachts, dan betaal je ca. € 25,- voor de nacht. 

     
    busreizen waarom oad

    Gevonden voorwerpen



    Voorwerpen verloren tijdens uw vakantie?
    Het kan voorkomen dat u iets vergeten bent mee te nemen uit de accommodatie of de bus. Dat is heel vervelend en wij vragen u dan ook om het formulier zo volledig mogelijk in te vullen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
    Klik hier voor het formulier waarmee u dit aan ons door kunt geven.
     

     
    busreizen waarom oad

    Reactie/Klacht



    Heeft u tijdens uw reis een opmerking of klacht, maak deze dan direct kenbaar bij uw chauffeur, reisleider en/of accommodatie. Zij proberen dit dan meteen voor u op te lossen.

    Indien uw klacht ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, dan beantwoordt onze afdeling Klantenservice graag uw vragen en reacties. Of u kunt het onderstaande formulier invullen.
    Wij streven ernaar zo spoedig mogelijk een besluit te nemen over uw klacht.
    Formulier voor reactie en/of klacht over uw reis

    Het kan zijn dat u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op de site. U kunt uw vraag telefonisch of per email stellen:
    Wij proberen uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

    Contact Call Center
    Telnr: 0547-28 44 88
    Maandag: 09.00-19.00 uur
    Dinsdag: 09.00-19.00 uur
    Woensdag: 09.00-19.00 uur
    Donderdag: 09.00-19.00 uur
    Vrijdag: 09.00-19.00 uur
    Zaterdag: 09.00-16.30 uur
    Zondag: 10.00-14.00 uur

    E-mail sturen
    U kunt uw vraag ook stellen via het contactformulier.

    Adres Oad Touroperating B.V.
    Vonderweg 44 | 7468 DC Enter
    Telefoonnummer Groepsreizen, Marketing & Sales en Finance: 0547 - 28 44 77
    E-mail: info@oad.nl
     

     
    busreizen waarom oad

    Mindervaliden

    Excursiereizen
    Oad verzoekt haar klanten om eventuele bijzonderheden die van belang kunnen zijn voor een correcte uitvoering van de reis, reeds bij reservering op te geven. Dat geldt bijvoorbeeld voor een noodzakelijk dieet, maar ook voor een verstandelijk of lichamelijke beperking. Oad maakt op basis van die informatie een afweging of een bepaalde reis niet een te zwaar programma kent, of hotels geschikt zijn voor mindervalide gasten enz. Het beleid dat Oad hanteert ten aanzien van deelname van lichamelijk of verstandelijk gehandicapten aan haar reizen doet recht aan de belangen van zowel gehandicapten als valide reizigers en is als volgt:

    (Verstandelijk) gehandicapten op excursiereizen
    Oad hanteert op de excursiereizen een richtlijn van maximaal 8 verstandelijk gehandicapten met minimaal 2 begeleiders op een reisgezelschap van gemiddeld 25 personen. Een groter aantal niet valide reizigers drukt verhoudingsgewijs naar onze mening een te groot stempel op de (praktische) uitvoering van reis en de beleving door valide reizigers. Dit beleid wordt ook gesteund door de Geschillencommissie Reizen.

    Klanten met een mobiliteitsbeperking op excursiereizen
    Op de excursiereizen hanteert Oad een richtlijn van maximaal 2 reizigers met een rolstoel/rollator, mede vanwege de beperkte bagageruimte in touringcars voor de rolstoelen. De rolstoel dient inklapbaar te zijn. De reizigers dienen zelf te kunnen in- en uitstappen, of voor eventuele hulp zorg te dragen. Onze reisbegeleiders zijn hiertoe niet bevoegd, noch opgeleid. Denkt u hieraan ook bij noodsituaties waar snel hulp noodzakelijk is.

    Riviercruises
    In het specifieke geval van riviercruises, geldt het volgende. Per afvaart is de richtlijn 8 verstandelijk gehandicapten plus 2 begeleiders. Voorwaarde is dat de begeleiding met de gasten aan een eventuele veiligheidsoefening deelnemen en het evacuatieplan bespreken voor het geval calamiteiten plaatsvinden.
    Rolstoelen en rollators moeten inklapbaar zijn. Ze mogen in de basis niet mee naar de cabine en het is niet toegestaan om rollators en/of rolstoelen aan boord van het schip te gebruiken. Gebruikers van rollators en rolstoelen moeten zichzelf kunnen verplaatsen. De uitvoerende rederij behoudt zich het recht om rollators en rolstoelen op een centrale plaats aan boord te plaatsen omwille van veiligheidsredenen. Elektrische rolstoelen/rollators of scootmobiels zijn niet toegestaan. Zowel Oad als de uitvoerende rederij behoudt zich het recht de aanmelding af te wijzen. Het aantal toegestane (elektrische) rolstoelen/rollators per afvaart is strikt gelimiteerd. U bent dan ook verplicht om dit bij boeking te reserveren. Als Oad hierover niet geïnformeerd is bij boeking, of melding hiervan bij boeking niet schriftelijk of middels de factuur aangetoond kan worden, kan dit te allen tijde het ontbinden van de reisovereenkomst tot gevolg hebben, zonder recht op restitutie. Online opgave is niet voldoende, daar wij over extra details moeten beschikken en dit niet geautomatiseerd kan worden. Dit alles i.v.m. de veiligheid aan boord en het comfort voor de medereizigers.

    Rondreizen
    Voor rondreizen geldt dat een goede mobiliteit noodzaak is. Er is sprake van meerdere accommodaties die wisselen van naam, faciliteiten, ligging etc. Voorts is de programma-invulling vaak dermate complex, dat een rolstoel of rollator van invloed kan zijn op de haalbaarheid van het reisschema. De touringcar kan niet overal komen en staat regelmatig op een andere plaats weer klaar dan waar de gasten zijn uitgestapt. Wij kunnen dan ook helaas nauwelijks reizigers met een rolstoel of rollator op deze reizen aannemen.

    Bekijk hier overzicht reizen en vertrekdata waar minder valide reizigers aan deelnemen.

    Disneyland® Paris
    Veel restaurants, winkels, toiletten zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Helaas is een (groot) aantal attracties vanwege veiligheidsvoorschriften niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Minder valide gasten, mensen die slecht ter been zijn en rolstoelgebruikers willen wij er op wijzen dat zij zelf moeten zorgen voor begeleiding die hen helpt bij het in- en uitstappen in de bus, tijdens stops of in een attractie. Oad-reisleiding en chauffeurs evenals Cast Members van Disneyland® Paris zijn niet opgeleid noch bevoegd om gasten hierbij te helpen. Rolstoelen zijn te huur bij de ingang van de Disney Parken. Blindengeleidehonden worden toegelaten tot de Parken, maar niet tot alle attracties. De Kidsbus is door zijn uitvoering (bovenin normale zitplaatsen, onderin aangepaste zitplaatsen en tafeltjes) niet geschikt voor volwassen rolstoelgebruikers.

    Het vervoer van inklapbare rolstoelen in onze bussen is normaliter mogelijk, maar aan een maximum gebonden vanwege de doorgaans beperkte bagageruimte. Een (groot) aantal attracties is bovendien niet toegankelijk voor geestelijk gehandicapten, blinden, doven, slechthorenden, zwangere vrouwen en mensen met hart- of rugklachten. Disneyland® Paris behoudt zich te allen tijde het recht voor de toegang tot een attractie te weigeren vanwege veiligheidsvoorschriften. Gereduceerde entreetickets voor het Park zijn uitsluitend ter plaatse verkrijgbaar. Meer informatie vindt u in de gids "Disabled Guest Guide" verkrijgbaar in de Parken. U bent gehouden deze meteen bij aankomst in de Parken af te halen en u te melden.


     

     

    Voorboekingen

    Kan ik mij alvast inschrijven voor een reis voor volgend seizoen?
    Ja, dat kan. Als u zeker wilt zijn van een plaats op een door u favoriete reis, dan kunt u nu al (zonder enige verplichting) een voorboeking maken.
    • een voorboeking is geen definitieve boeking, maar een optie voor een reis in 2020/2021
    • een voorboeking kan kosteloos en zonder reden geannuleerd worden
    • aan een voorboeking zijn geen kosten verbonden

    Een voorboeking wordt een definitieve boeking op de volgende manier:
    • zodra de prijzen e.d. bekend zijn, nemen wij contact met u op
    • u heeft dan 5 werkdagen de tijd om te beslissen of u de reis definitief wilt reserveren
    • bij een definitieve reservering ontvangt u per omgaande de boekingsbevestiging en factuur

    Via onderstaande link kunt u een voorboeking:

    Klik hier voor het voorboekingsformulier